ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

جشن اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو قم

28 دی 1395

جشن اتمام حفاري مكانيزه خط يك مترو قم با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد(تاریخ انتشار 95/10/28)  

image

    به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، جشن اتمام حفاري خط يك مترو قم پيش از ظهر امروز با حضور لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، اميرآبادي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، سقائيان نژاد شهردار قم، بياتي رئيس شوراي اسلامي شهر قم و جمعي از اعضاي شوراي شهر و مديران استان برگزار شد.

خط يك متروي قم با طول حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر و تعداد ۱۴ ايستگاه، از مسجد جمكران آغاز شده و با گذر از مسير ميدان انتظار، ميدان بقيه‌الله، بلوار خليج فارس، ميدان وليعصر(عج)، خيابان شهيد دل آذر، ميدان پليس، ميدان ميرزاي قمي، تقاطع خيابان عمار ياسر، ميدان مطهري، ميدان سعيدي، ميدان معصوميه، خيابان امامزاده ابراهيم و ميدان كشاورز به قلعه كامكار ختم مي‌شود.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم در اين مراسم با تاكيد بر اينكه ۱۰ كيلومتر و ۲۸۴ متر در حدود ۴۰ ماه حفاري مكانيزه در خط نخست انجام شده است، تصريح كرد: روزانه متوسط ۱۰ متر حفاري داشته‌ايم كه استاندارد قابل توجهي در كشور است.

قاري قرآن به ثبت ركورد ۳۳ متر حفاري در روز اشاره كرد و افزود: با اين ركورد كه در كشور نمونه بوده در ماه حدود ۶۵۰ متر حفاري شده است.

وي با بيان اينكه ۶ هزار و ۸۷۰ سگمنت در طول مسير خط نخست نصب شده است، افزود: از ابتدا تاكنون در روند حفاري هيچ گونه حادثه‌اي را نداشته‌ايم.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: بلافاصله پس از خروج دستگاه آن را به پرديسان براي آغاز خط دوم منتقل خواهيم كرد كه مطالعات آن در حال انجام است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با تاكيد بر جايگاه قم در نگاه مقام معظم رهبري، اظهار كرد: قم واقعاً بايد در تراز بين المللي تعريف شود و همه بخش‌هاي حكومت اين نگاه را داشته باشند و علاوه بر اينكه جمعيت زيادي در قم هست محل رجوع بوده و جايگاه عظيمي در كشور و جهان اسلام دارد و همه بايد دست به دست هم دهند و نظر رهبري در خصوص شهر قم را محقق كنند.

لاريجاني با اشاره به اجراي خط نخست مترو قم، از تلاش‌هاي شهردار و شوراي شهر براي تكميل اين پروژه تقدير كرد و افزود: در زمان خوب و معقولي اين پروژه انجام شد و نسبت به پروژه‌هاي عمومي كشور كه معمولاً طولاني مي‌شود اين پروژه در زمان خوبي سامان پيدا كرد.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم نيز با اشاره به وام ۵۰ ميليارد توماني براي تزريق به پروژه مترو، تصريح كرد: بانك شهر در زمينه اين تسهيلات حمايت خوبي داشت و توانست كمك خوبي به ادامه روند اجرايي مترو داشته باشد.

بياتي تكميل حفاري مكانيزه مترو را نتيجه همدلي و همراهي مديران استاني و شهري دانست و گفت: اميدواريم با حمايت نمايندگان مردم بتوانيم آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو را به زودي داشته باشيم.

مديرعامل موسسه حرا قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء با تاكيد بر اينكه قرارگاه مي‌تواند يكي از قرارگاه‌هاي مركزي اقتصاد مقاومتي در كشور باشد، افزود: اين نكته در مورد قم مطرح است كه آيا شهرهاي مذهبي دنيا شرايطي مشابه شهر مقدس قم دارند؟ آيا واتيكان مي‌تواند شبيه شهر قم باشد و اين شهر زيرساخت‌هايي شبيه آن دارد.

گنجه اضافه كرد: زيرساخت‌هاي شهر قم شرايط مناسبي درشان زوار كريمه اهل بيت(ع) نيست و اين شهر تنها براي شهروندان قم نيست و ام القراي جهان اسلام است و همه همراه شهرداري بايد شهري با زيرساخت عالي ايجاد كنند.

تگ ها :
آخرین اخبار

استاندار قم عنوان کرد: خرید واگن متروی قم در انتظار تأیید نهایی کیفیت / منوریل حذف نخواهد شد

استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.


متروی قم آماده خدمت‌رسانی است / میدان مطهری، محور حمل‌ونقل ترکیبی شهر خواهد بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهره‌برداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.


تاکید بر تسریع در تامین واگن مترو و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم

شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.


بازگشایی بلوار شهید روحانی پس از اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی

به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.


حمایت شهرداری قم از ساخت واگن داخلی / تلاش در مسیر ارتقای توان مهندسی کشور

شهرداری قم به‌عنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهایی‌سازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگن‌پارس مپنا اراک است.


معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم: بومی‌سازی تجهیزات مترو قم با تکیه بر توان مهندسان داخلی

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید


بازدید اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از فاز دوم خط یک مترو

اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همه‌جانبه دستگاه‌های ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حمل‌ونقلی تأکید کردند.


دیدار شهردار قم با مدیران ارشد گروه مپنا برای تسریع در تأمین واگن‌های مترو و توسعه خطوط ریلی

شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگن‌های مترو و توسعه خطوط حمل‌ونقل ریلی این کلان‌شهر را بررسی کرد.


شهردار قم: متروی قم تا ۱۴۰۷ به مسجد جمکران می‌رسد

شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.


بازدید شهردار قم از دپوی مترو

دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.