بازدید رئیس و جمعی از اساتید دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از پروژه مترو قم. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۱۱/۲۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز سه شنبه مورخ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ دکتر زارع رئیس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و جمعی از اساتید و مسئولین این دانشگاه با حضور در ایستگاه میدان مطهری، از روند ساخت و تأمین تجهیزات ایستگاه مطلع گردیدند..
این بازدید که با حضور سرپرست و معاونین سازمان قطار شهری قم صورت گرفت، با تمرکز بر دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت ریلی که محصول مشارکت، همفکری و ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه میباشد و برای اولین بار درسطح کشور در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته، انجام شد.
محمد رضا انگشت باف با تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی و تجهیزاتی مترو قم از ارائه
طرح های مبتکرانه و همکاری های بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی در جهت خودکفایی صنعت ریلی استقبال نمود.
دکتر حمید زارع نیز ضمن تشکر از پیشرفت های چشمگیر در مترو قم، تلاش جوانان ایران اسلامی را مصداق اعتماد به توانایی بالای متخصصان داخلی و حرکت به سمت کاهش وابستگی به کشورهای خارجی عنوان نمود و با ستودن این خود باوری، آن را باعث افتخار و مباهات دانسته و بر توسعه روابط دانشگاه و صنعت ریلی در زمینه تحقیقات و فن آوری های نوین تأکید نمود.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.