بازدیدهای مستمر جهت پایش میدانی پیشرفت پروژه مترو قم ادامه دارد. (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۸/۲۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، در بازدیدی که صبح جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ توسط محمدرضا انگشت باف سرپرست سازمان قطار شهری قم به همراه معاونین سازمان صورت گرفت، نیروهای مشاور و پیمانکار آخرین وضعیت پروژه را شرح دادند.
محمدرضا انگشت باف ضمن تشکر از مدیران مجموعه پیمانکار، بابت فعال نمودن جبهات کاری جدید، عنوان داشت: در صورتی اندک عقب ماندگی پروژه از برنامه زمانبندی جبران خواهد شد، که ظرفیت های جدیدی در موضوع پیمانکاران دست دوم و مصالح مورد نیازدر پروژه مترو قم ایجاد شود.
سرپرست سازمان قطار شهری در بخشی از گفت و گوی خود با کارگران و مهندسین حاضر در ایستگاه های میدان کشاوز و دپو کارگاه قلعه کامکار بیان نمود: فعالیت در عرصه سازندگی و ارائه خدمات شهری به زائرین و مجاورین حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) نیازمند روحیه جهادی و خستگی ناپذیر است و خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت ها در بخش های مختلف پروژه مترو شد.
نیروهای پیمانکار نیز ضمن تشکر از اهتمام و توجه مسئولین شهری نسبت به فعالیت پروژه، بازدیدهای مستمر را در جهت حل مشکلات و کمبودهی موجود موثر دانسته و خواستار تداوم حضورمیدانی مسئولین و مساعدت بیش از پیش آنان شدند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.