بازدیدهای مستمر جهت پایش میدانی پیشرفت پروژه مترو قم ادامه دارد. (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۸/۲۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، در بازدیدی که صبح جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ توسط محمدرضا انگشت باف سرپرست سازمان قطار شهری قم به همراه معاونین سازمان صورت گرفت، نیروهای مشاور و پیمانکار آخرین وضعیت پروژه را شرح دادند.
محمدرضا انگشت باف ضمن تشکر از مدیران مجموعه پیمانکار، بابت فعال نمودن جبهات کاری جدید، عنوان داشت: در صورتی اندک عقب ماندگی پروژه از برنامه زمانبندی جبران خواهد شد، که ظرفیت های جدیدی در موضوع پیمانکاران دست دوم و مصالح مورد نیازدر پروژه مترو قم ایجاد شود.
سرپرست سازمان قطار شهری در بخشی از گفت و گوی خود با کارگران و مهندسین حاضر در ایستگاه های میدان کشاوز و دپو کارگاه قلعه کامکار بیان نمود: فعالیت در عرصه سازندگی و ارائه خدمات شهری به زائرین و مجاورین حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) نیازمند روحیه جهادی و خستگی ناپذیر است و خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت ها در بخش های مختلف پروژه مترو شد.
نیروهای پیمانکار نیز ضمن تشکر از اهتمام و توجه مسئولین شهری نسبت به فعالیت پروژه، بازدیدهای مستمر را در جهت حل مشکلات و کمبودهی موجود موثر دانسته و خواستار تداوم حضورمیدانی مسئولین و مساعدت بیش از پیش آنان شدند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.