بازدیدهای مستمر جهت پایش میدانی پیشرفت پروژه مترو قم ادامه دارد. (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۸/۲۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، در بازدیدی که صبح جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ توسط محمدرضا انگشت باف سرپرست سازمان قطار شهری قم به همراه معاونین سازمان صورت گرفت، نیروهای مشاور و پیمانکار آخرین وضعیت پروژه را شرح دادند.
محمدرضا انگشت باف ضمن تشکر از مدیران مجموعه پیمانکار، بابت فعال نمودن جبهات کاری جدید، عنوان داشت: در صورتی اندک عقب ماندگی پروژه از برنامه زمانبندی جبران خواهد شد، که ظرفیت های جدیدی در موضوع پیمانکاران دست دوم و مصالح مورد نیازدر پروژه مترو قم ایجاد شود.
سرپرست سازمان قطار شهری در بخشی از گفت و گوی خود با کارگران و مهندسین حاضر در ایستگاه های میدان کشاوز و دپو کارگاه قلعه کامکار بیان نمود: فعالیت در عرصه سازندگی و ارائه خدمات شهری به زائرین و مجاورین حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) نیازمند روحیه جهادی و خستگی ناپذیر است و خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت ها در بخش های مختلف پروژه مترو شد.
نیروهای پیمانکار نیز ضمن تشکر از اهتمام و توجه مسئولین شهری نسبت به فعالیت پروژه، بازدیدهای مستمر را در جهت حل مشکلات و کمبودهی موجود موثر دانسته و خواستار تداوم حضورمیدانی مسئولین و مساعدت بیش از پیش آنان شدند.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.