قسمتی از سطح کارگاه مترو قم در محدوده ایستگاه چهارراه معصومیه ریزش و موجب تخریب ورودی کارگاه گردید. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۹/۰۵)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، بامداد روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ در جریان اجرای پروژه عمرانی مترو قم و در شیفت کاری شب و ورودی جنوبی کارگاه چهارراه معصومیه مترو قم حادثه ریزش به عمق ۴ متر در قسمتی از منطقه تملک شده کارگاه رخ داد که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی در بر نداشته و آسیبی به منازل و محل کسب شهروندان نیز وارد نشده است.
در مورد علت این رخداد کارشناسان امر در حال بررسی میدانی بوده و به محض جمع بندی نهایی، نظرات متخصصان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
در پی این حادثه که به جهت رعایت مسائل ایمنی، چند ساعت قسمتی از خیابان امامزاده ابراهیم (ع) مسدود گردید، با حصول اطمینان از عدم وجود خطر احتمالی و مساعدت پلیس راهنمائی و رانندگی خیابان بصورت کامل بازگشایی و تردد وسائل نقلیه به حالت عادی برگشته و فعالیت کارگاه نیز در جهت بازسازی منطقه آسیب دیده و فعالیت روزانه آغاز گردیده است.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
جمعی از مسئولین و اساتید جامعه المصطفی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو قم بازدید نمودند.
مسئول کنترل پروژه سازمان قطار شهری قم:اجرای 7400 متر مربع جاده سازی در دپو و پارکینگ مترو برای فاز اول خط 1 پروژه مترو قم پیش بینی شده است که در حال نهایی شدن است.
در ادامه بازدیدهای دوره ای، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، ظهر چهار شنبه مورخ 1402/03/31 از دپو و پارکینگ مترو درکارگاه قلعه کامکار بازدید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.
بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.
تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.