جلسه راهبردی پروژه مترو قم با حضور نمایندگان سازمان بازرسی استان برگزار گردید.(تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۸/۲۸)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ که در سالن جلسات و در حضور سرپرست این سازمان برگزار شد، علاوه بر مدیران ارشد ارکان پروژه، مسئولین سازمان بازرسی استان نیزجهت اتخاذ تصمیمات راهبردی در مسیر هم افزایی حضور داشتند.
مجموعه پیمانکار و مشاوران، در خصوص تسریع در بخش های مختلف مهندسی و تایید و حمل تجهیزات لازم به پروژه در جهت تکمیل فاز اول خط ۱ مترو قم تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۵متعهد گردیدند.
محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه پروژه مترو جزء پروژه هایی است که در سال جاری قابلیت تکمیل دارد، از هر گونه حمایت مالی و عملیاتی مسئولین شهری و استانی خبر داد.
فاطمی کیا از نمایندگان سازمان بازرسی استان نیز در پایان جلسه برای رفع مشکلات و موانع موجود و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه نکات و الزامات قانونی را به عوامل کارفرما و پیمانکار خاطر نشان کرد و مقرر گردید به منظور پایش پروژه مترو، نظیر این جلسه، بصورت دوره ای برگزار گردد.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.