جلسه راهبردی پروژه مترو قم با حضور نمایندگان سازمان بازرسی استان برگزار گردید.(تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۸/۲۸)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ که در سالن جلسات و در حضور سرپرست این سازمان برگزار شد، علاوه بر مدیران ارشد ارکان پروژه، مسئولین سازمان بازرسی استان نیزجهت اتخاذ تصمیمات راهبردی در مسیر هم افزایی حضور داشتند.
مجموعه پیمانکار و مشاوران، در خصوص تسریع در بخش های مختلف مهندسی و تایید و حمل تجهیزات لازم به پروژه در جهت تکمیل فاز اول خط ۱ مترو قم تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۵متعهد گردیدند.
محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه پروژه مترو جزء پروژه هایی است که در سال جاری قابلیت تکمیل دارد، از هر گونه حمایت مالی و عملیاتی مسئولین شهری و استانی خبر داد.
فاطمی کیا از نمایندگان سازمان بازرسی استان نیز در پایان جلسه برای رفع مشکلات و موانع موجود و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه نکات و الزامات قانونی را به عوامل کارفرما و پیمانکار خاطر نشان کرد و مقرر گردید به منظور پایش پروژه مترو، نظیر این جلسه، بصورت دوره ای برگزار گردد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.