تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.
به گزارش شهرنیوز به نقل از واحد خبر سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، نصب تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و معاصر در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم به اتمام رسید.
اجرای این پروژه، بر پایه یک برنامه جامع و ادامهدار برای راهاندازی گالریهای هنری با مضامین مذهبی و فرهنگی در شبکه مترو قم است که در قالب پیوست فرهنگی پروژههای عمرانی، با قدرت و گستردگی بیشتری در آینده تداوم خواهد یافت.
این اثر هنری که با هدف نمایش هویت غنی فرهنگی و تاریخی استان قم طراحی و اجرا شده است، بهعنوان نمادی درخشان از پیوند هنر سنتی و مدرن در قلب شبکه حملونقل ریلی این شهر میدرخشد و بازتابدهنده هویت عمیق فرهنگی و مذهبی شهر قم بهعنوان یکی از مراکز مهم دینی و فرهنگی ایران است. استفاده از رنگهای زنده، نقوش اسلیمی و هندسی، و همچنین طراحیهای خلاقانه معاصر در این تابلو، آن را به اثری چشمنواز و تأثیرگذار تبدیل کرده که نهتنها توجه مسافران مترو، بلکه گردشگران و بازدیدکنندگان را نیز به خود جلب خواهد کرد.
این پروژه که با همکاری هنرمندان برجسته میهن و با نظارت دقیق کارشناسان هنری و فرهنگی اجرا شده، بخشی از تلاشهای مستمر شهرداری قم برای ارتقای کیفیت بصری و معنوی فضاهای عمومی است.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.