مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشتباف مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم در برنامه پرونده ویژه سیمای نور اظهارکرد: پروژه منوریل در سالهای ۸۸ تا ۹۳ حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و تا کنون به ارزش روز، تقریبا ۶ همت در این پروژه هزینه شده که تماما توسط دولت پرداخت گردیده است.
وی با بیان اینکه عدم تامین اعتبارات دولتی از سال ۹۴ به بعد مهمترین مشکل پروژه مونوریل است، افزود: برای تکمیل منوریل تا میدان شهید مطهری بیش از ۷ همت، اعتبار ضروریست.
انگشت باف افزود: پروژه مونوریل میراثی است که از دولتهای اسبق به مدیران اجرایی وقت رسیده است که برای حل این مسئله ، در حال حاضر انجام مطالعات مهندسی ارزش در دستور کار قرار گرفته و تا ۴ماه دیگر هم تکلیف آن مشخص میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی عنوان کرد: درحال حاضر شهرداری قم برای اجرای فاز دوم مترو و شروع خط ۲ مترو از شهرک پردیسان نیز با محدودیتهای مالی مواجه است؛ لذا دیگر هیچ توجیه فنی و عقلانی ندارد تا پروژه منوریل در اولویت قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.
بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از فاز دوم خط اول مترو قم با همراهی اعضای شورای شهر انجام شد؛ در این بازدید آخرین وضعیت پروژه بررسی و بر همکاری پلیس و شهرداری برای تسریع بهرهبرداری و ارتقای ایمنی ترافیک شهری تأکید شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اهمیت حقوق کارگران و بیمهشدگان، برمساعدت و لزوم نظارت دقیق و شفاف بر پرداختهای قانونی پیمانکاران تاکید کرد.