رسیدگی به مشکلات بودجه ای و عمرانی قطار شهری های کشور که در جلسه کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران عامل سازمان های قطار شهری برگزار گردید.(تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۹/۱۶)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به امور بودجه ای و عمرانی سازمان های قطار شهری کشور در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست سازمان قطار شهری قم نیز با حضور در این جلسه ضمن بیان مشکلات پروژه های ریلی شهر مقدس قم و ارائه گزارش در این خصوص، پیشنهاداتی را مبنی بر برگزاری جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه، افزایش مبلغ اوراق مشارکت و ... ارائه نمود.
همچنین مدیر عامل اتحادیه قطار شهری کشور نیز گزارشی از عملکرد اعتبارات ارائه نمود و از اهمیت توسعه صنعت حمل ونقل ریلی درون شهری از لحاظ صرفه اقتصادی و مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست، صرفه جویی در وقت شهروندان و جلوگیری از ترافیک و ... سخن گفت.
پس از شنیدن دغدغه های مدیران حوزه حمل ونقل ریلی درون شهری برای مرتفع نمودن مشکلات مطرح شده، مقرر شد ضمن برگزاری جلسه مشترک با مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، مکاتبه ای نیز با ریاست محترم جمهری اسلامی ایران در خصوص موارد پیش گفته و همچنین اتخاذ تدابیر لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ انجام پذیرد.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.