رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم از پروژه مترو قم بازدید نمود. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۸/۲۸)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، در بازدیدی که روز شنبه مورخ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ توسط رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم انجام گرفت، سرپرست سازمان قطار شهری قم آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را تشریح نمود.
محمدرضا انگشت باف، جذب سرمایه های داخلی و خارجی در جهت تأمین منابع مالی و همچنین تأمین ناوگان با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی را از جمله مواردی بر شمرد که میتواند در جهت تکمیل و پیشرفت این پروژه ملی تأثیر گذار باشد.
حمید مکارم ، در جریان این بازدید از پیشرفت های انجام شده در فاز اول خط ۱ مترو قم ابراز خرسندی نمود و استفاده از برخی ظرفیت های تولید داخلی در مترو قم را برای اولین بار در سطح کشور نشانه توانایی جوانان کشور در همه زمینه های ساخت، تولید و نوآوری دانست.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، هر گونه حمایت از طریق دیپلماسی در جهت پیشبرد و توسعه حمل و نقل عمومی علی الخصوص حمل و نقل ریلی را جزو برنامه های وزارت امور خارجه دانسته، و بر ایجاد فرصت های همکاری در این زمینه با سایر کشورها تأکید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.