ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

انتشار 3300 میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت احداث خط A مترو قم

16 آذر 1394

سازمان قطار شهری قم پس جلب نظر دستگاه ها و نهادهای استانی و نیز با کمک شایان شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری مرکز موفق به انتشار 3300 میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت احداث خط A مترو قم با عاملیت بانک شهر گشت.

image

سازمان قطار شهری قم پس از پیگیری ها و رایزنی های متعدد و جلب نظر دستگاه ها و نهادهای استانی و نیز با کمک شایان شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری مرکز موفق به انتشار 3300 میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت احداث خط A مترو قم با عاملیت بانک شهر گشت. اوراق مشاركت، اوراق بهادار با نام يا بي‌نامي است كه به موجب قانون نحوه انتشار اوراق مشاركت با مجوز قانون خاص يا مجوز بانك مركزي، براي تأمين بخشي از منابع مالي مورد نياز جهت ايجاد، تكميل و توسعه طرح‌هاي سودآور توليدي، ساختماني و خدماتي شامل منابع مالي لازم براي تهيه مواد اوليه مورد نياز واحدهاي توليدي توسط دولت، شركت‌هاي دولتي، شهرداري‌ها و مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و مؤسسات عام‌المنفعه و شركت‌هاي وابسته به دستگاه‌هاي مذكور، شركت‌هاي سهامي عام و خاص و شركت‌هاي تعاوني منتشر مي‌شود و به سرمايه‌گذاراني كه قصد مشاركت در اجراي طرح‌هاي ياد شده را دارند از طريق عرضه عمومي واگذار مي‌گردد. در همین راستا مجوزات استانی بابت انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 3300 میلیارد ریال اخذ گردید و سپس با ارسال مدارک به وزارت کشور و پیگیری مکاتبات بین آن وزارتخانه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی و اخذ تضمین بازپرداخت 50 درصد از اصل و سود اوراق از وزارت اقتصاد، آن پروژه به بانک مرکزی معرفی شد و در بانک مرکزی نیز پس از ارایه طرح توجیهی و به موازات انتخاب بانک عامل جهت انتشار اوراق و اخذ مصوبات و تأییدیه های داخلی آن بانک در نهایت تاریخ انتشار اوراق (مورخ 21/12/93) از طرف آن بانک برای سازمان قطار شهری قم مشخص گردید. عرضه اوراق در دو مرحله صورت پذیرفت که در مرحله اول سازمان توسعه و عمران 10 میلیارد ریال از اوراق مذکور را خریداری کرد و در مرحله دوم مورخ 14/4/94 مابقی آن اوراق توسط سندیکای شرکت های تأمین سرمایه خریداری شد. لازم به ذکر است که این اوراق غیر قابل باز خرید قبل از تاریخ سررسید و با سود 21%  و مقاطع پرداخت سود 3 ماهه و با دوره مشارکت 4 ساله عرضه گشت و ناشر اصلی آن شهرداری قم می باشد.

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.