به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری قم، روز دو شنبه جلسه راهبردی پروژه مترو قم با حضور مدیر عامل سازمان قطار شهری قم و جمعی از مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برگزار گردید..(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۶/۰۱)
در جلسه ای که روز دوشنبه با حضور مهندس درویشی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، مهندس رحمانی رئیس هلدینگ راه و شهرساز ی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، مهندس نورزی دوست مدیر عامل موسسه حراء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و مشاور پروژه در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
در این جلسه که تا پاسی از شب به طول انجامید تصمیمات مهمی در زمینه مسائل فنی مهندسی، بالا بردن سطح ایمنی، رفع نواقص موجود در مسیر بهره برداری و همچنین رفع ابهامات قراردادی مترو اتخاذ گردید.
در پایان جلسه با جمع بندی موارد مطروحه، مدیران از همدلی و عزم راسخ خود جهت راه اندازی هر چه سریعتر مترو قم خبر دادند.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.