به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری قم، روز سه شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱ مدیر عامل سازمان قطار شهری قم با خانواده شهید رکن الدینی دیدار و سلام واحترام شهردار قم را خدمت ایشان ابلاغ نمود. (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۴/۲۸)
مهندس درویشی به نمایندگی از دکتر سقائیان نژاد، با حضور در منزل شهید سید محمد رکن الدینی عزآبادی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به خانواده این شهید والا مقام، هدایای شهردار قم را تقدیم ایشان نمود.
شهید سید محمد رکن الدینی عز آبادی سال ۱۳۶۵، در سن ۱۸ سالگی و در عملیات کربلای ۵ و منطقه عملیاتی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم با گرامیداشت نام و یاد شهید رکن الدینی علو درجات را برای وی از خداوند قادر متعال خواستارو با کمال تواضع در برابر مادر شهید خود را خادم خانواده های معظم شهدا و همه مردم و مسئولین را مدیون خون پاک شهدا دانسته و ادامه راه شهیدان را وظیفه آنان دانست.
در این دیدار که در فضای معنوی و در محضر نورانی مادر مکرمه شهید برگزار گردید، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان قطار شهری قم، نماینده سپاه امام علی ابن ابیطالب(علیه السلام) استان قم و نماینده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، مشاو عالی شهردارقم در امور حمل و نقل ریلی شهری را همراهی کردند.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.