به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری قم، روز سه شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱ مدیر عامل سازمان قطار شهری قم با خانواده شهید رکن الدینی دیدار و سلام واحترام شهردار قم را خدمت ایشان ابلاغ نمود. (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۴/۲۸)
مهندس درویشی به نمایندگی از دکتر سقائیان نژاد، با حضور در منزل شهید سید محمد رکن الدینی عزآبادی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به خانواده این شهید والا مقام، هدایای شهردار قم را تقدیم ایشان نمود.
شهید سید محمد رکن الدینی عز آبادی سال ۱۳۶۵، در سن ۱۸ سالگی و در عملیات کربلای ۵ و منطقه عملیاتی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم با گرامیداشت نام و یاد شهید رکن الدینی علو درجات را برای وی از خداوند قادر متعال خواستارو با کمال تواضع در برابر مادر شهید خود را خادم خانواده های معظم شهدا و همه مردم و مسئولین را مدیون خون پاک شهدا دانسته و ادامه راه شهیدان را وظیفه آنان دانست.
در این دیدار که در فضای معنوی و در محضر نورانی مادر مکرمه شهید برگزار گردید، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان قطار شهری قم، نماینده سپاه امام علی ابن ابیطالب(علیه السلام) استان قم و نماینده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، مشاو عالی شهردارقم در امور حمل و نقل ریلی شهری را همراهی کردند.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.