ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

شهرداری بدون کمک دولت امکان تعیین تکلیف مونوریل را ندارد

11 آذر 1397

شهردار قم گفت: این نهاد مردمی به تنهایی امکان حل معضل بلاتکلیفی طرح منوریل را ندارد، و دولت باید به این موضوع ورود پیدا کرده و آن را سامان دهی کند.(تاریخ انتشار 1397/9/6)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، سید مرتضی سقائیان نژاد روز دوشنبه در پایان هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم  گفت: درحال حاضر جلسه های مربوط به مونوریل با حضور شهرداری، شورای شهر و مسئولان استانی ادامه دارد، و پس از رفع اختلافات و مشکل حقوقی این پروژه نتیجه نهایی به مردم و شهروندان اعلام می شود.

وی افزود: اینکه این پروژه ادامه پیدا کند، و یا رها شود، به زودی مشخص خواهد شد.

شهردار قم با تاکید بر نقش دولت در هر چه سریعتر تعیین تکلیف نمودن مونوریل گفت: چون وضعیت اقتصادی شهرداری مناسب نیست، دولت باید قدم پیش گذارد و قضیه را حل و فصل کند.

اعضای شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه 14 آبان ماه در جلسه رسمی این شورا، ضمن مخالفت با تصویب لایحه متمم قرارداد مونوریل، ادامه این طرح را به مصلحت مردم قم ندانستند و خواستار مختومه شدن هرچه زودتر پرونده آن شدند.

اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.

در طول مسیر 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

متروی قم درحال حاضر با مشکلی مواجه نیست

سقائیان نژاد همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص احداث ایستگاه مترو در میدان شهید آیت الله سعیدی نیز گفت: عملیات اجرایی قطار شهری قم در مجموع روند خوبی را طی می کند، و عوامل و نیروهای فعال در این طرح در سه شیفت در حال کار هستند.

وی اضافه کرد: برای اتمام کار ایستگاه متروی سعیدی نیز زمان دقیقی را نمی توان تعیین کرد، ولی با جدیت کامل تلاش می کنیم که این مسیر را باز و در اختیار مردم قرار دهیم.

سقائیان نژاد گفت: طرح قطارشهری قم هم اکنون به لحاظ اعتباری با مشکلی مواجه نیست، و سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت تحقق پیدا کرده است.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

تگ ها :
آخرین اخبار

دیدار شهردار قم با مدیران ارشد گروه مپنا برای تسریع در تأمین واگن‌های مترو و توسعه خطوط ریلی

شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگن‌های مترو و توسعه خطوط حمل‌ونقل ریلی این کلان‌شهر را بررسی کرد.


شهردار قم: متروی قم تا ۱۴۰۷ به مسجد جمکران می‌رسد

شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.


بازدید شهردار قم از دپوی مترو

دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.


برگزاری اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم به ریاست شهردار قم

اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.


امیدی تازه برای خط A متروی قم با خرید واگن داخلی

با هدف تسریع در بهره‌برداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگن‌سازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.


رئیس شورای اسلامی شهر قم: واگن‌های متروی قم تا پایان سال تامین شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگن‌های متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راه‌اندازی شود.


احیای خط دوم مترو قم؛ بازگشت به ریل توسعه حمل‌ونقل پایدار

پس از سال‌ها تاخیر، حاشیه‌سازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر به‌طور جدی روی میز تصمیم‌گیری قرار گرفت و این‌بار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژه‌ای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گره‌های چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسی‌ترین نیازهای کلان‌شهر قم پاسخ دهد: حمل‌ونقل انبوه‌بر، پاک و پایدار.


استاندار قم: قم نیازمند توسعه زیرساخت‌های اقامتی است / تامین واگن مترو تا ۶ ماه آینده

استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران در این شهر حضور پررنگ‌تری داشته باشند.


رئیس شورای شهر قم: دولت برای اجرای خط دوم متروی قم کمک کند

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حمل‌ونقل به خطوط انبوه‌بر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.


نماینده مردم قم در مجلس خبر داد پیگیری برای تامین واگن متروی قم در سال جاری

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگن‌های خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.