ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

شهرداری بدون کمک دولت امکان تعیین تکلیف مونوریل را ندارد

11 آذر 1397

شهردار قم گفت: این نهاد مردمی به تنهایی امکان حل معضل بلاتکلیفی طرح منوریل را ندارد، و دولت باید به این موضوع ورود پیدا کرده و آن را سامان دهی کند.(تاریخ انتشار 1397/9/6)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، سید مرتضی سقائیان نژاد روز دوشنبه در پایان هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم  گفت: درحال حاضر جلسه های مربوط به مونوریل با حضور شهرداری، شورای شهر و مسئولان استانی ادامه دارد، و پس از رفع اختلافات و مشکل حقوقی این پروژه نتیجه نهایی به مردم و شهروندان اعلام می شود.

وی افزود: اینکه این پروژه ادامه پیدا کند، و یا رها شود، به زودی مشخص خواهد شد.

شهردار قم با تاکید بر نقش دولت در هر چه سریعتر تعیین تکلیف نمودن مونوریل گفت: چون وضعیت اقتصادی شهرداری مناسب نیست، دولت باید قدم پیش گذارد و قضیه را حل و فصل کند.

اعضای شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه 14 آبان ماه در جلسه رسمی این شورا، ضمن مخالفت با تصویب لایحه متمم قرارداد مونوریل، ادامه این طرح را به مصلحت مردم قم ندانستند و خواستار مختومه شدن هرچه زودتر پرونده آن شدند.

اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.

در طول مسیر 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

متروی قم درحال حاضر با مشکلی مواجه نیست

سقائیان نژاد همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص احداث ایستگاه مترو در میدان شهید آیت الله سعیدی نیز گفت: عملیات اجرایی قطار شهری قم در مجموع روند خوبی را طی می کند، و عوامل و نیروهای فعال در این طرح در سه شیفت در حال کار هستند.

وی اضافه کرد: برای اتمام کار ایستگاه متروی سعیدی نیز زمان دقیقی را نمی توان تعیین کرد، ولی با جدیت کامل تلاش می کنیم که این مسیر را باز و در اختیار مردم قرار دهیم.

سقائیان نژاد گفت: طرح قطارشهری قم هم اکنون به لحاظ اعتباری با مشکلی مواجه نیست، و سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت تحقق پیدا کرده است.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

تگ ها :
آخرین اخبار

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم


مترو و منوریل محور جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.


مترو قم میزبان مسئولین و اساتید جامعه المصطفی

جمعی از مسئولین و اساتید جامعه المصطفی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو قم بازدید نمودند.


اجرای 7400 متر مربع جاده آسفالت در دپوی مترو قم

مسئول کنترل پروژه سازمان قطار شهری قم:اجرای 7400 متر مربع جاده سازی در دپو و پارکینگ مترو برای فاز اول خط 1 پروژه مترو قم پیش بینی شده است که در حال نهایی شدن است.


بازدید مدیر عامل سازمان قطار شهری قم از کارگاه دپو و پارکینگ مترو

در ادامه بازدیدهای دوره ای، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، ظهر چهار شنبه مورخ 1402/03/31 از دپو و پارکینگ مترو درکارگاه قلعه کامکار بازدید نمود.


کاهش شدید اعتبارات و افزایش هزینه ها، مهمترین عامل تأخیر در اجرای مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.


فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) ارتباطی با مترو قم ندارد

مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.


بازدید مدیر عامل سازمان قطار شهری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.


"محمد رضا انگشت باف" مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم شد

بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.


برنامه توسعه مترو قم به سمت مسجد مقدس جمکران

تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.