ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

یک ریال از عوارض مردم قم در منوریل هزینه نمی‌شود

17 اردیبهشت 1402

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: منوریل در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود.(تاریخ انتشار 1402/02/17)

image

به گزارش شهرنیوز، محمود مسگری با حضور در برنامه بدون تعارف و طی سخنانی پروژه منوریل قم را مدنظر قرار داد و افزود: این پروژه در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود و اجازه نخواهیم داد یک ریال از عوارض پرداختی توسط مردم قم در مسیر این پروژه هزینه شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: اولویت مجموعه مدیریت شهری قم تکمیل خط B مترو است ولی مجموعه وزارت کشور اهتمام بیش‌تری به ادامه این مسیر از طریق منوریل دارد.

وی ادامه داد: منوریل با هویت و فرهنگ شهر قم هم‌خوانی ندارد و این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مسگری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم با ادامه منوریل بجای خط B مترو کاملا مخالف است، اظهار داشت: این موضوع طی نامه‌ای به اطلاع استاندار قم نیز رسیده است.


 

تگ ها :
آخرین اخبار

امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم


مترو و منوریل محور جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.