نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: منوریل در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود.(تاریخ انتشار 1402/02/17)
به گزارش شهرنیوز، محمود مسگری با حضور در برنامه بدون تعارف و طی سخنانی پروژه منوریل قم را مدنظر قرار داد و افزود: این پروژه در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود و اجازه نخواهیم داد یک ریال از عوارض پرداختی توسط مردم قم در مسیر این پروژه هزینه شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: اولویت مجموعه مدیریت شهری قم تکمیل خط B مترو است ولی مجموعه وزارت کشور اهتمام بیشتری به ادامه این مسیر از طریق منوریل دارد.
وی ادامه داد: منوریل با هویت و فرهنگ شهر قم همخوانی ندارد و این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
مسگری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم با ادامه منوریل بجای خط B مترو کاملا مخالف است، اظهار داشت: این موضوع طی نامهای به اطلاع استاندار قم نیز رسیده است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.