انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
به گزارش شهرنیوز، سازمان قطار شهری شهرداری قم با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر و به منظور صرفاً انجام مشاوره برای پروژه منوریل، در نظر دارد خرید خدمات مشاوره جهت مطالعات بهترین گزینه اجرای پروژه تکمیل کریدور مونوریل قم به سمت شهرک پردیسان را از طریق استعلام به شرکت مشاور واجد صلاحیت واگذار نماید.
علاقمندان میتوانند اسناد فراخوان و استعلامات آن را از ساعت 8 روز پنجشنبه 9 شهریورماه لغایت سهشنبه 14 شهریورماه از واحد امور قراردادها سازمان قطار شهری شهرداری قم دریافت کنند.
همچنین برای پاسخ به فراخوان نیز از ساعت 12 سهشنبه 14 شهریورماه لغایت ساعت 12 روز سهشنبه 21 شهریورماه، علاقمندان میتوانند اسناد را تحویل دهند.
شرکتکنندگان در فراخوان ارزیابی کیفی باید دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت معتبر در تخصص گروه راه و ترابری ﺗﺨﺼﺺ سیستمهای ریلی (راهآهن) رتبه یک از سازمان برنامهوبودجه کشور باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوان به آدرس قم – میدان 72 تن – خیابان شهدای هستهای – سازمان قطار شهری قم – واحد امور قراردادها سازمان قطار شهری قم بهصورت حضوری مراجعه و یا با شماره 36652662-025 داخلی 108 تماس حاصل کرد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.