دو واگن منوریل پس از حمل از کارخانه مپنا صبح چهارشنبه، هفتم بهمن ماه، بر روی مسیر خود جهت انجام تست های اولیه نصب گردید.
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، دو واگن منوریل که پس از انجام تست های اولیه در کارخانه مپنا به قم منتقل شده بود صبح چهارشنبه، هفتم بهمن ماه، در محل ایستگاه فرهنگیان روی مسیر پروژه در ارتفاع 18 متری از سطح زمین با موفقیت نصب گردید. طبق برنامه زمان بندی پس از انجام تست های دینامیکی، مسافر گیری واگن ها در سال 95 امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر اولین مرحله تست گرم پروژه منوریل قم با دو واگن، در ایام دهه فجر، انجام می گردد. لازم به توضیح است که فاز اول مسیر منوریل با 3 ایستگاه به طول 4.2 کیلومتر از دپو تا حرم مطهر امتداد می یابد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
جمعی از مسئولین و اساتید جامعه المصطفی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو قم بازدید نمودند.
مسئول کنترل پروژه سازمان قطار شهری قم:اجرای 7400 متر مربع جاده سازی در دپو و پارکینگ مترو برای فاز اول خط 1 پروژه مترو قم پیش بینی شده است که در حال نهایی شدن است.
در ادامه بازدیدهای دوره ای، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، ظهر چهار شنبه مورخ 1402/03/31 از دپو و پارکینگ مترو درکارگاه قلعه کامکار بازدید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.
بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.
تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.