ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

متروي قم به اعتبارات ملي گره خورده است

27 دی 1395

معاون استاندار قم گفت: بحث مترو با اعتبارات گره خورده است، بر اساس برنامه زمان‌بندي شده پيش نرفته ايم، زيرا در مقطعي بيشتر اعتبارات قطار شهري در منوريل هزينه مي‌شد و بخش اندكي براي مترو اختصاص پيدا كرده است (تاریخ انتشار 95/10/27)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز، محسن بهشتي با اشاره به تكميل حفاري مكانيزه خط A مترو اظهار كرد: تكميل اين تونل ۱۵ تا ۲۰ درصد پيشرفت فيزيكي را شامل مي‌شود، ولي اكثر كار مترو در مراحل بعدي قرار دارد كه اميدواريم پيمانكار با سرعت انجام دهد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قم خاطرنشان كرد:‌ بخش حفاري دستي از ميدان ولي عصر(عج) تا جمكران چند ماه ديگر به پايان مي‌رسد، TBM نيز چند ماهي زمان نياز دارد تا جمع‌آوري و منتقل شود.

بهشتي با بيان اينكه طي مراسمي دستگاه TBM با حضور مسئولان استان از تونل خارج خواهد شد، گفت: پس از انتقال دستگاه، خط B مترو از پرديسان شروع مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: بحث مترو به اعتبارات گره خورده است، بر اساس برنامه زمان‌بندي شده پيش نرفتيم، زيرا در مقطعي بيشتر اعتبارات قطار شهري در منوريل هزينه مي‌شد و بخش اندكي براي مترو اختصاص پيدا كرده است، اين امر سبب شده بر اساس جدول زمان‌بندي براي پروژه مترو پيش نرفتيم، بنابراين بر اساس جدول زمان‌بندي و قرارداد عقب هستيم.

معاون استاندار قم ابراز اميدواري كرد: تزريق منابع دولتي بايد افزايش پيدا كند و اعتبارات دولتي بيشتر اختصاص داده شود، شهرداري نيز تعهدي در موافقت‌نامه دارد، به طوري كه اعتبارات ۵۰ درصد دولتي و ۵۰ درصد از طريق شهرداري است.

بهشتي عنوان كرد: اقدامات اداري از طريق وزارت كشور و سازمان برنامه و بودجه كشور و شوراي عالي ترافيك پيگيري مي‌شود، البته خط دو مصوب است، بنابراين بايد هماهنگي لازم انجام شود تا بتوانيم اوائل سال آينده تونل خط B را با اين دستگاه آغاز كنيم.

وي يادآور شد:‌ تلاش‌هاي صورت گرفته، در صورت اختصاص پيدا نكردن اعتبار به ثمر نمي‌رسد، بايد در نظر داشت لازمه پيشرفت فيزيكي تأمين اعتبارات است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قم با تأكيد بر تلاش و پيگيري براي تأمين ميزان اعتبارات مترو، گفت: تلاش لازم صورت مي‌گيرد تا اعتبارات بيشتري در زمينه مترو اختصاص پيدا كند، شهرداري نيز بايد بتواند سهم خود را تأمين كند كه در صورت تأمين اعتبار شاهد پيشرفت بهتري در پروژه مترو قم خواهيم بود.

تگ ها :
آخرین اخبار

مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.


اتمام نصب تابلوی هنری اسلامی-ایرانی در ایستگاه مترو کشاورز قم

تابلوی هنری منحصربه‌فردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا به‌عنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حمل‌ونقل ریلی بدرخشد.