ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

شهردار قم خبر داد: تخصیص ۲۳,۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت به شهرداری قم

01 فروردین 1404

شهردار قم از قطعی شدن تخصیص ۲۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی به شهرداری قم برای پروژه قطار شهری و حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

image

به گزارش شهرنیوز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران از اختصاص قطعی ۲۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژه‌های شهرداری قم در آخرین روزهای سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و مجوز نهایی انتشار اوراق در سال آینده از سوی بانک مرکزی صادر شده است.

 

وی مصارف این اوراق را در پروژه‌های قطار شهری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم دانست و افزود: ۱۹ هزار میلیارد ریال از این اوراق اختصاص به تکمیل پروژه‌های قطار شهری به‌ویژه تکمیل خط یک خواهد داشت و مبلغ 4 هزار میلیارد ریال نیز برای خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص خواهد یافت.

 

شهردار قم مهم‌ترین اولویت‌های مترو قم را تأمین ناوگان مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز نخست خط یک مترو قم و تکمیل فاز دوم این خط دانست و تصریح کرد: با تأمین مالی پروژه و اختصاص سهم شهرداری قم در کنار سهم اوراق مشارکت، طبق برنامه زمان‌بندی انجام بخش‌های مختلف این پروژه بزرگ در حال انجام است و سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

 

سقائیان‌نژاد تأمین ناوگان جدید اتوبوسرانی را از دیگر رویکردهای شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی دانست و عنوان کرد: با توجه به عمر ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم با کمتر از سه سال، امیدواریم بتوانیم با خرید ناوگان جدید و ورود آن به خطوط شهر قم، نیازهای شهروندان در زمینه حمل‌ونقل عمومی را نیز بهبود ببخشیم.

 

وی تداوم حرکت مجموعه شهرداری قم در حوزه نرم‌افزاری را از دیگر برنامه‌های شهرداری قم در سال ۱۴۰۴ عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد زمینه‌های تسهیل شهروندان در استفاده خدمات حمل‌ونقل عمومی و برنامه‌ریزی برای استفاده در کم‌ترین زمان از اقداماتی است که اتوبوس‌رانی قم را در سطح کشور مطرح و الگو ساخته است.

تگ ها :
آخرین اخبار

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن روز کارمند

شهردار قم با صدور‌ پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمان‌های تابعه تبریک گفت‌.


بازدید مدیرکل اتباع و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان از پروژه مترو قم

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفت‌های پروژه مترو قم قرار گرفتند.


منابع ارزی و ریالی تامین واگن مترو قم تامین شد/ پرداخت 69 میلیون یورو توسط دولت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمین‌کننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز است.


مدیرعامل سازمان قطار شهری قم: فعالیت در پروژه مترو قم سه شیفت است/دستاوردهای فنی و مالی در اجرای فاز دوم خط نخست مترو

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر به‌صورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینه‌ها و صرفه‌جویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.


راه اندازی متروی قم در گام نهایی / تأمین واگن در اولویت مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن‌ سال جاری واگن‌ها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.


معاون استاندار قم مطرح کرد قم روی ریل خودکفایی مترو/ حمایت از تولید داخل در تأمین واگن‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت تسریع در راه‌اندازی متروی قم گفت: متروی قم می‌تواند به نمادی از حمایت از تولید داخل تبدیل شود.


متروی قم الگوی کار جهادی و حمایت از تولید داخلی خواهد شد

شهردار قم راه‌اندازی متروی قم را پروژه‌ای ملی و الگوساز دانست و بر لزوم حمایت عملی از تولید داخلی و مهندسی بومی کشور تأکید کرد.


خبر خوش برای متروی قم / موافقت با افزایش سقف ارزی ثبت سفارش ۵۰ واگن مترو

استاندار قم از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش سقف ارزی ثبت سفارش برای تأمین واگن‌های مترو خبر داد و این اتفاق را گامی مؤثر در تحقق زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی استان دانست.


معاون دادستان قم بر ضرورت تسریعِ تعیین تکلیف مونوریل قم تأکید کرد

علی‌اصغر سلطانی معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قم در جلسه بررسی آخرین وضعیت مونوریل که در دادسرا برگزار شد، بر تعیین تکلیف وضعیت این پروژه در اسرع وقت تأکید کرد.


خط دوم مترو در دومین شهر مذهبی ایران احیا می‌شود؛ قم در مسیر توسعه حمل‌ونقل پایدار شهری

پروژه مترو قم پس از ۱۴ سال وقفه و دست و پنجه نرم کردن با چالش‌هایی نظیر کمبود اعتبارات، تغییر دولت‌ها و حاشیه‌سازی‌های متعدد، بار دیگر روی میز تصمیم‌گیری قرار گرفته و اجرای خط دوم آن با تأیید شورای‌عالی ترافیک کشور در دستور کار قرار گرفته است.