در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، «فرامز عظیمی» به عنوان شهردار قم انتخاب شد.
به گزارش شهرنیوز، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم که امروز _ دوشنبه بیستونهم اردیبهشت_ در ساختمان شهید زینالدین برگزار شد، فرامرز عظیمی بهعنوان شهردار جدید کلانشهر قم انتخاب شد.
روحالله امراللهی، رئیس شورای اسلامی شهر قم، در این جلسه با اشاره به روند انتخاب شهردار گفت: فرایند انتخاب شهردار قم با شفافیت کامل و طی جلسات متعدد انجام شد. در ابتدا ۳۸ نفر داوطلب تصدی این سمت بودند که در دو مرحله پالایش و بررسی شدند. از میان ۱۷ گزینه نهایی، ۷ نفر انصراف دادند و ۱۰ کاندیدا گزارش کامل رزومه خود را ارائه دادند و از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفتند.
وی افزود: بررسیها در قالب شش جلسه تلفیقی و در مجموع بیش از ۱۰ جلسه اختصاصی ادامه یافت و شورا بیش از ۳۵ ساعت جلسه رسمی با حضور اعضا برای انتخاب شهردار برگزار کرد؛ اقدامی که در تاریخ شورای شهر قم بیسابقه بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر شفافیت عملکرد شورا اظهار کرد: شورا تصمیم گرفت روند انتخاب شهردار بهصورت علنی برگزار شود تا پاسخگوی مطالبات عمومی باشد.
وی گفت: نامزدهایی که در فرایند بررسی قرار گرفتند، از چهرههای باتجربه در حوزه مدیریت شهری بودند که از جمله آنها میتوان به ابوالفضل اسماعیلی، مجید متینفر، دهناد، امیدیان، اقبالیان، زارعیکوشا، همتی، سبحانی، تقدسینژاد و فرامرز عظیمی اشاره کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اعلام نتیجه نهایی گفت: در پایان این فرایند، فرامرز عظیمی، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت کشور، با رأی اعضای شورای اسلامی شهر قم بهعنوان شهردار جدید کلانشهر قم انتخاب شد.
فرامرز عظیمی پیش از این مسئولیتهایی از جمله مدیرعاملی شرکت پیامرسا وابسته به شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۰ تهران و مدیریت شرکت نوسازی عباسآباد را برعهده داشته است.
پیش از این سیدمرتضی سقائیاننژاد حدود ۱۰ سال سکاندار شهرداری قم بود که در پایان فروردینماه ۱۴۰۴ از سمت خود استعفا داد، پس از آن مجید متینفر بهعنوان سرپرست شهرداری قم منصوب شد و پس از نزدیک به یک ماه، با رأی شورا، فرامرز عظیمی بهعنوان شهردار جدید قم انتخاب شد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.