مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به آخرین وضعیت ساخت ایستگاههای فاز نخست خط یک گفت: در طول این مسیر شش ایستگاه وجود دارد که دو ایستگاه میدان مطهری و کشاورز در مراحل پایانی ساخت است.
منصور درویشی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: فاز نخست پروژه به طول شش کیلومتر، شامل شش ایستگاه از محل دپو قلعه کامکار شروع و به میدان مطهری ختم میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه مطهری و میدان کشاورز بهصورت ۱۰۰ درصدی و ۴ ایستگاه دیگر نیز تا مرحله تکمیل سازه اصلی بهعنوان ایستگاه عبوری ساخته میشود.
وی با اشاره به برداشتن گامهای مثبت در حوزه تجهیزات تصریح کرد: بخشی از ساختمانهای دپو نیز جهت تعمیرات و سرویسهای دورهای تکمیل و یک پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلوولت نیز برای برقرسانی به پروژه تکمیل و در مدار قرار میگیرد.
درویشی یادآور شد: در بخش تأمین تجهیزات با توجه به موانع خرید خارجی و تحریمهای موجود، انحراف نسبت به برنامه زمانبندی زیاد است که در این راستا تلاش میشود با رفع موانع و تزریق نقدینگی هرچه سریعتر انحراف موجود به حداقل برسد.
وی در خصوص تجهیزات تأمین توان نیز گفت: برای خرید سوییچ گیرهای دی سی، رکتیفایر و ترانسهای TPS قراردادهایی منعقد شده و مبلغی بهعنوان پیشپرداخت نیز تأدیه شده است.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.