معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، مهندس سید امید خداشناس از تأمین موانع انتهایی خط یک مترو خبر داد و اظهار داشت: این تجهیزات با استفاده از توانمندیهای تولیدکنندگان داخلی در بخش ریلی مترو صورت گرفته که این اقدام سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور و کمک به بومیسازی صنعت ریلی کشور است.
وی با تأکید بر حضور مدیران سازمان قطار شهری قم در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ابراز کرد: از توانمندیهای یکی از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مترویی در شهر مشهد و فرآیند موفقیتآمیز تست کارخانهای موانع انتهایی(بافر استاپ) بازدید شد.
معاون بهرهبرداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه تعداد 11 دستگاه مانع انتهایی جهت نصب در بخشهای مختلف خطوط ریلی فاز یک مترو قم ازجمله سالن پارکینگ، خط تست و دیگر بخشهای دپو و مسیر موردنیاز است گفت: این موانع توسط یک شرکت داخلی ساختهشده و با موفقیت تست گردید و بهزودی جهت نصب در پروژه، حمل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: موانع انتهایی نقش مهمی در ایمنی بهرهبرداری داشته و 9 دستگاه از این موانع انتهایی از نوع اصطکاکی و 2 دستگاه دیگر هیدرولیکی/اصطکاکی هستند.
خداشناس عنوان کرد: از موانع انتهایی در انتهای خطوط ریلی استفاده میشود تا در مواقع اضطراری و در صورت عدم توقف بهموقع قطار، با توقف آن از ناوگان و زیرساختهای ریلی محافظتشده و مانع از بروز خسارات جانی و مالی شدید شود.
.
مدیر منطقه بانک سپه در استان قم به همراه معاونین، از ایستگاه میدان شهید مطهری بازدید و در جریان روند پیشرفت مترو قم قرار گرفت.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم؛ مترو قم میتواند تا یک ماه آینده راه اندازی شود
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های فعالان عرصه صنعت به ویژه صنایع مرتبط با پروژه های مترو و منوریل، روز دهم تیر ماه را که به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری گردیده را تبریک گفت.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: پروژه متروی قم در بحث طراحی و اجرا با توجه به ضوابط و مقررات معماری برای افراد دارای معلولیت و نابینایان طراحی و مناسبسازی شده است.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.