ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

16 اسفند 1402

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.

image

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، مهندس سید امید خداشناس از تأمین موانع انتهایی خط یک مترو خبر داد و اظهار داشت: این تجهیزات با استفاده از توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در بخش ریلی مترو صورت گرفته که این اقدام سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور و کمک به بومی‌سازی صنعت ریلی کشور است.
وی با تأکید بر حضور مدیران سازمان قطار شهری قم در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ابراز کرد: از توانمندی‌های یکی از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مترویی در شهر مشهد و فرآیند موفقیت‌آمیز تست کارخانه‌ای موانع انتهایی(بافر استاپ) بازدید شد.
معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه تعداد 11 دستگاه مانع انتهایی جهت نصب در بخش‌های مختلف خطوط ریلی فاز یک مترو قم ازجمله سالن پارکینگ، خط تست و دیگر بخش‌های دپو و مسیر موردنیاز است گفت: این موانع توسط یک شرکت داخلی ساخته‌شده و با موفقیت تست گردید و به‌زودی جهت نصب در پروژه، حمل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: موانع انتهایی نقش مهمی در ایمنی بهره‌برداری داشته و 9 دستگاه از این موانع انتهایی از نوع اصطکاکی و 2 دستگاه دیگر هیدرولیکی/اصطکاکی هستند.
خداشناس عنوان کرد: از موانع انتهایی در انتهای خطوط ریلی استفاده می‌شود تا در مواقع اضطراری و در صورت عدم توقف به‌موقع قطار، با توقف آن از ناوگان و زیرساخت‌های ریلی محافظت‌شده و مانع از بروز خسارات جانی و مالی شدید شود.

 

 

عکس
.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.