استاندار قم خواستار تسریع در اجرای متروی قم شد و گفت: فاز نخست این طرح خردادماه ۱۴۰۰ افتتاح میشود.
به گزارش شهرنیوز، بهرام سرمست در نشست بررسی آخرین وضعیت مترو قم با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای اجرای این پروژه، اظهار داشت: این پروژه موردحمایت تمامی دستگاههای استان و از مهمترین طرحهای شهری به شمار میرود.
استاندار قم افزود: در جلسهای که در حضور معاون اول رئیسجمهور برگزار شد، خوشبختانه صورتجلسهای بهمنظور تأمین دو رام از قطارهای شهری مشهد به این طرح اختصاص یافت که در تماس با مدیرعامل مترو مشهد و شهردار مشهد نیز قول گرفتهشده و صورتجلسه شد و مقرر شد آنان بازدیدی از پیشرفت پروژه برای اختصاص این واگنها داشته باشند.
سرمست با تأکید بر اینکه طبق وعدهها باید تا پایان خرداد فاز نخست خط یک به بهرهبرداری برسد، تصریح کرد: پیشرفت طرح خوب است ولی با این سرعت ما نمیتوانیم، افتتاح فاز یک مترو را به خرداد برسانیم و که بهطور حتم باید سه شیفت کار شود.
وی با قدردانی از اقدامات سردار محمد در پیشبرد مترو قم، گفت: انتظار داریم این تغییر و تحول، در این پروژه و پیشرفت آن تأثیر نداشته باشد و مشکلات حل شود تا بتوانیم در موعد مقرر به بهرهبرداری برسانیم.
استاندار قم با تأکید بر اینکه برای بهرهبرداری از خط یک قطار شهری تعهد داریم، خاطرنشان کرد: شورا، شهرداری، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اهتمام ویژه به مترو قم دارند و قرارگاه خاتمالانبیا نیز پایکار است.
سرمست مترو قم را از پروژههای مهم زیربنایی و اساسی در شهر دانست که باید کار بهصورت سه شیفت دنبال شود، ابراز کرد: در وضعیت موجود مقداری از زمانبندی عقب هستیم و باید جبران شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به مترو قم در اواخر سال گذشته، عنوان کرد: این پروژه مشکل مالی ندارد و از قرارگاه خاتمالانبیا انتظار داریم با عزمی جدیتر از قبل کمک کرده و برای شهر کریمه اهلبیت(ع) پروژهای ماندگار تحویل دهد.
استاندار قم همچنین در مورد مشکلات سیمان و فولاد پروژه قطار شهری قم نیز اظهار داشت: موضوع سیمان و فولاد از فولاد کاشان و سیمان نیزار پیگیری تا به نتیجه برسد.*
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.