معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از آغاز عمليات حفاري تونل خط B متروي قم در اوايل سال ۹۶ خبر داد.(تاریخ انتشار 95/5/23)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز،عليرضا قاري قرآن با اشاره به اجراي پروژه مترو اظهار كرد: پروژه مترو مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور است كه در قالب دو خط A و B براي شهر قم پيشبيني شده است.
وي خاطرنشان كرد: خط A مترو از مسجد مقدس جمكران تا قلعه كامكار به طول ۱۴.۵ كيلومتر و نزديك ۱۴ ايستگاه و خط Bمترو حدفاصل پايانه شمال شرق پس از پل امير كبير فرهنگيان تا پرديسان به طول ۱۸ كيلومتردر قالب ۱۶ ايستگاه پيگيري و مصوب ميشود.
معاون شهردار قم با اشاره به خط A مترو گفت: در فاز اول تا ميدان مطهري و در فاز دوم تا مسجد مقدس جمكران ادامه پيدا ميكند، اكنون فاز اول در حال تكميل بوده و تونل آن كامل و احداث ايستگاههاي آن آغاز شده است.
وي خاطرنشان كرد: در فاز دوم خط A مترو اين وضعيت وجود دارد و تونل آن رو به تكميل است، پيشبيني شده كه چهار تا پنج ماه آينده حفاري تونل اين خط به پايان برسد.
قاري قرآن عنوان كرد: مصوبه ايجاد مونوريل در امتداد مسير B مترو از ايستگاه فرهنگيان تا ايستگاه مصلي سال ۸۸ به طول ۶.۸ كيلومتري مصوب شد.
وي با اشاره به تصميمگيري در سطح شوراي سازمان و مجموعه مديريت استان و هماهنگي با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: در نظرداريم خط B مترو را از سمت پرديسان شروع كنيم و با استفاده از امكاناتي مانند TBM كه در شهر وجود دارد، حفاري تونل از سمت پرديسان به سمت داخل شهر انجام شود.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم عنوان كرد: حفاري تونل خط A مترو تا دي ماه امسال به پايان ميرسد و هشت تا ۹ آينده مصادف با اوايل سال ۹۶ عمليات اجرايي خط B مترو شروع خواهد شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.