مهندس ابراهیم نیلیه از شروع عملیات جابجایی معارضین جهت عملیات اجرایی احداث ایستگاه A13 مترو واقع در میدان کشاورز خبر داد. (95/4/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس نیلیه، مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: طبق برنامه فاز اول بهره برداری، مقرر است مسیری به طول حدوداً 5 کیلومتر از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری با
6 ایستگاه که به ترتیب عبارتند از ایستگاه مطهری، ایستگاه سعیدی، ایستگاه معصومیه، ایستگاه سوم خرداد، ایستگاه کشاورز و ایستگاه کامکار، به بهره برداری برسد.
ایشان افزود: در فاز اول ابتداً احداث ایستگاه میدان شهید مطهری و ایستگاه میدان کشاورز در الویت قرار دارد که عملیات اجرایی ایستگاه مطهری از اردیبهشت ماه آغاز گردیده که امید داریم تا آبان ماه عملیات اجرایی سازه نگهبان آن ایستگاه به پایان برسد و قسمت عمده ای از حصارهای میدان مطهری برچیده شود، و هم اکنون نیز عملیات جابجایی معارضین جهت احداث ایستگاه A13 آغاز گردیده است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به پیشرفت احداث ایستگاه مطهری ادامه داد: ایستگاه مترو میدان مطهری هم اکنون با حفر 61 چاه شمع، بتن ریزی 41 شمع، اتمام بخش عمده کیج بافی شمع ها و جابجایی کلیه معارضین حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی در احداث سازه نگهبان داشته است که مطابق با برنامه زمانبندی پیش می رویم.
مهندس نیلیه بیان داشت: به امید خدا عملیات اجرایی ایستگاه های A14، A12، A11 نیز در آینده نزدیک جهت بهره برداری از فاز اول پروژه مترو، آغاز خواهد شد.
وی ضمن عرض خواهی از مردم شریف قم بابت محدودیت های ترافیکی پیش آمده عنوان داشت: همیشه احداث پروژه های عمرانی و خدماتی نظیر احداث پل ها، خیابان ها و در این مورد ایستگاه های مترو با مشکلاتی در بدو احداث برای مردم شریف همراه بوده است که مجموعه خدوم شهری از مردم تقاضا دارد تا با صبر و شکیبایی ما را انجام این مهم یاری رسانند تا ایشان در آینده از منافع بلند مدت این پروژه بهره مند شوند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.