دولت سیزدهم با عزم جدی از فعال شدن و تکمیل پروژه منوریل قم حمایت می کند . (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۸/۱۹)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، در جلسه ای که صبح روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸، در محل کارگاه منوریل قم برگزار شد، دکتر معتمدی معاون هماهنگی امورعمراني استانداري قم از خواست دولت و شخص رئیس جمهور برای تکمیل و راه اندازی منوریل قم سخن گفت و افزود طی سفر سال گذشته هیأت دولت به استان قم، تعین تکلیف منوریل قم در صدر مشکلات استان جای گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی تصمیم بر راه اندازی و تکمیل این پروژه ملی با پشتوانه منابع مالی دولتی گرفته شد.
ابراهیم معتمدی بیان داشت: بهترین و در دسترس ترین راه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز منوریل قم استفاده از ظرفیت تهاتر نفتی می باشد که مورد تأیید مسئولین ذیربط در دولت نیز می باشد و استانداری قم در زمینه رفع موانع و هموار کردن مسیر در همه زمینه ها علی الخصوص مسائل مالی، قراردادی و امور مرتبط با سایر نهادها و سازمان ها هیچ محدودیتی پیش رو ندارد.
محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم عنوان نمود: اهمیت راه اندازی پروژه منوریل برای این سازمان همانند پروژه مترو می باشد و انتخاب مشارو و مدیر پروژه از سوی سازمان قطار شهری قم جهت تسهیل امور و سرعت بخشیدن به راه اندازی پروژه در کمترین زمان ممکن انجام شد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
جمعی از مسئولین و اساتید جامعه المصطفی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو قم بازدید نمودند.
مسئول کنترل پروژه سازمان قطار شهری قم:اجرای 7400 متر مربع جاده سازی در دپو و پارکینگ مترو برای فاز اول خط 1 پروژه مترو قم پیش بینی شده است که در حال نهایی شدن است.
در ادامه بازدیدهای دوره ای، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، ظهر چهار شنبه مورخ 1402/03/31 از دپو و پارکینگ مترو درکارگاه قلعه کامکار بازدید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.
بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.
تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.