کارگاه های پروژه مترو قم بصورت ۳ شیفت و شبانه روزی در حال فعالیت میباشند. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۷/۳۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، محمد رضا انگشت باف سرپرست سازمان
قطار شهری قم به همراه معاونت های قسمت های مختلف این سازمان نیمه شب پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ از کارگاه های مستقر در ایستگاه های میدان مطهری و میدان کشاورز بازدید نمود.
در این بازدید که به منظور بررسی فنی پیشرفت پروژه مترو صورت گرفت، مدیران اجرایی و کارگران موسسه حراء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مشکلات موجود در کارگاه از قبیل کمبود ماشین آلات و مصالح با توجه به شرایط سخت کار در عمق حدود۲۵ متری زیر زمین مطرح نمودند.
محمدرضا انگشت باف نیز با تشکر از تلاش شبانه روزی کادر اجرایی و کارگران پیمانکار، از حمایت همه جانبه شهرداری قم و رایزنی با مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) جهت مرتفع نمودن مشکلات و کمبودها خبر داد.
این بازدید که در فضایی صمیمانه صورت گرفت، باعث دلگرمی نیروهای پیمانکارگردید و ایشان بر افزایش فعالیتها برای رسیدن به وضعیت مطلوب در راستای بهره برداری از فاز ۱ خط ۱ مترو تأکید نمودند.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.