جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۷/۲۶)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز سه شنبه مورخ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ جلسه هیأت مدیره در سالن جلسات سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
در این جلسه محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم و عضو هیأت مدیره ضمن ارائه گزارش از پیشرفت و وضعیت کنونی پروژه های مترو و منوریل، از فعال شدن بیش از پیش پروژه مترو علی الخصوص در ایستگاه میدان کشاورز وفعالیت شبانه روزی پیمانکار در جبهات مختلف این ایستگاه خبر داد.
اعضای هیأت مدیره، ضمن تبریک انتصاب محمدرضا انگشت باف به سرپرستی سازمان قطار شهری از برنامه ریزی ها و تصمیمات اتخاذ شده در جهت افزایش سرعت عملیات اجرایی برای پیشبرد پروژه های مترو ومنوریل و همچنین تکمیل موارد باقیمانده ایستگاه های مطهری و کشاورز به عنوان ۲ ایستگاه مسافرگیر فاز ۱ خط ۱ مترو حمایت نمودند.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.