جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.(تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۶/۲۲)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۲ جلسه هیأت مدیره با حضور تمام اعضاء در سالن جلسات سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
در این جلسه مهندس درویشی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن ارائه گزارش از پیشرفت و وضعیت کنونی پروژه های مترو و منوریل، از برنامه های این سازمان برای جذب حداکثری منابع مالی برای سال آینده خبر داد و حمایت بیش از پیش اعضاء هیأت مدیره را برای پیشبرد مسائل مالی و فنی پروژه های سازمان، خواستار شد.
منصور درویشی با اشاره به مصوبه شورای عالی فنی مبنی بر کاهش قرارداد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و صرفاً اتمام فاز ۱ خطA مترو قم توسط این پیمانکار، از انجام تشریفات لازم برای شروع عملیات اجرای فاز۲ خط A مترو و انجام فراخوان برای ساخت ۲ ایستگاه با مشارکت بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد.
دکتر معتمدی رئیس هیأت مدیره سازمان قطارشهری قم و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و سایر اعضاء هیأت مدیره ضمن خرسندی از تصمیات اتخاذ شده در رابطه با فاز ۲ خطA مترو، حمایت همه جانبه خود را از پروژه مترو در جهت بهره برداری از فاز ۱ و شروع عملیات اجرایی فاز ۲، اعلام نمودند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.