نشست مدیر عامل سازمان قطار شهری قم با قائم مقام شرکت نورینکو چین در خصوص تأمین منابع مالی پروژه مترو قم. (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۵/۳۱)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم " وان" قائم مقام شرکت نورینکو چین دوشنبه در جلسه بررسی زمینه های همکاری سرمایه گذاری بصورت تأمین منابع مالی خارجی که در دفتر مهندس درویشی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم برگزار شد، اظهار کرد: شرکت نورینکو چین با توجه به سوابقی که دراجرای طرح های عمرانی جمهوری اسلامی ایران داشته و همچنین شناخت کامل از پروژه های مترو و منوریل قم آمادگی همکاری در زمینه های مختلف خصوصاً تأمین منابع مالی بلند مدت را دارد.
شركت نورينكو يكی از ۲۵۰ شركت مهندسي پيمانكاری جهان به شمار می آيد که حمل و نقل ريلی، احداث نيروگاه، خطوط انتقال برق، صنعت، تامين تجهيزات، معدن و نفت و گاز، آبياری كشاورزي از زمينه های فعاليت اين شركت بين المللي در آسيا، آفریقا و اروپا عنوان می باشد.
نخستين همكاري نورينكو با ايران به سال ۱۹۹۶ ميلادی و اجرای متروی تهران باز می گردد.مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.