ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

نشست مشترک شهرداری قم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای راه اندازی مترو قم

26 مرداد 1401

مشکلات و موانع فنی و قراردادی راه اندازی پروژه مترو قم در نشست مشترک شهرداری قم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مورد بررسی قرار گرفت.(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۵/۲۶)

image

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، جلسه بررسی و رفع موانع فنی و قراردادی پروژه مترو قم با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، سردار هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، دکتر دهناد رئیس کمیسون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم، مهندس درویشی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم و جمعی از مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد.

 

سردار هوش السادات در این جلسه با اشاره به مشکلات فنی و قراردادی موجود در مسیر راه اندازی پروژه مترو قم خواستار برطرف نمودن موانع و مشکلات از طرف کارفرما شد.

دکتر سقائیان نژاد نیز در بخشی از این جلسه ضمن اعلام حمایت همه جانبه از راه اندازی مترو قم، این موضوع را هدف مشترک همه مدیران استانی دانسته و خواستار سرعت بخشیدن بیشتر پیمانکار به فعالیتهای پروژه شد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سال ۱۳۹۰ از طریق برگزاری مناقصه به عنوان پیمانکار EPC پروژه مترو قم انتخاب شده که طراحی، ساخت، تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات و ناوگان، آموزش و بهره برداری یک ماهه و تعمیر و نگهداری یک ساله خط  جزو این  پیمان است.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.