به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری قم، روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ رئیس امور پایش، سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در ایستگاه شهید مطهری، از نزدیک در جریان اجرای پروژه متروی قم قرار گرفت.(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۴/۲۱)
بازدید صورت گرفته توسط سعید جغتای به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم به منظور اطلاع از روند پیشرفت پروژه و همچنین هزینه ای انجام شده در این پروژه ملی صورت گرفت.
ایشان با توجه به وضعیت فعلی و برنامه زمانبندی بهره برداری از پروژه متروی قم و با اشاره به آمادگی مسئولین ذیربط جهت انجام تست گرم و به تبع آن مسافرگیری، از عزم سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیوستن شهر مقدس قم به سیستم حمل ونقل ریلی درون شهری خبر داد.
وی همچنین از آمادگی جهت تلاش برای تأمین ناوگان مورد نیاز مترو قم و تأمین اعتبارات لازم در
کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد، به نحویکه در سال جاری شاهد انجام تست گرم و مسافرگیری در پروژه باشیم.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.