به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری قم، روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ رئیس امور پایش، سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در ایستگاه شهید مطهری، از نزدیک در جریان اجرای پروژه متروی قم قرار گرفت.(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۴/۲۱)
بازدید صورت گرفته توسط سعید جغتای به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم به منظور اطلاع از روند پیشرفت پروژه و همچنین هزینه ای انجام شده در این پروژه ملی صورت گرفت.
ایشان با توجه به وضعیت فعلی و برنامه زمانبندی بهره برداری از پروژه متروی قم و با اشاره به آمادگی مسئولین ذیربط جهت انجام تست گرم و به تبع آن مسافرگیری، از عزم سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیوستن شهر مقدس قم به سیستم حمل ونقل ریلی درون شهری خبر داد.
وی همچنین از آمادگی جهت تلاش برای تأمین ناوگان مورد نیاز مترو قم و تأمین اعتبارات لازم در
کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد، به نحویکه در سال جاری شاهد انجام تست گرم و مسافرگیری در پروژه باشیم.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.