معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اختصاص 650 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس و پروژه قطار شهری قم در سال جاری گفت: در بیش از 40 روز گذشته یکسوم 450 میلیارد تومان این اوراق تخصیصی هزینه شده است.
سید مرتضی حسامنژاد در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری قم در سال جاری اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و ۴۵۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه با ۲۰۰ میلیارد تومان بخش اتوبوس بهصورت یکجا بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس با قیمت مناسب خریداری شد، ابراز کرد: خوشبختانه با تحویل بهموقع، این اتوبوسها در حال خدمترسانی به شهروندان هستند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: ۴۵۰ میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات و هزینههای ارزبر که ناچارا باید از خارج کشور تأمینشده و امکان تهاتر نقدی و ملکی نبوده اختصاص یافت.
وی با تأکید بر اینکه این اوراق در کنار آوردههای غیرنقدی پشتوانه خیلی خوبی برای سازمان قطار شهری ایجاد کرده است، تصریح کرد: در بیش از ۴۰ روز گذشته یکسوم ۴۵۰ میلیارد تومان این اوراق تخصیصی هزینه شده است که مابقی صورتوضعیتها نیز در حال بررسی است.
حسامنژاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه این منابع در کنار منابع غیرنقد قدرت و توان خوبی به پروژه قطار شهری قم تزریق کرده که امیدواریم با همکاری سازمان و پیمانکار هرچه سریعتر این پروژه به بهرهبرداری برسد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.