مدیرعامل سازمان قطارشهری قم با اشاره به تست تحویل گیری تابلوهای برق ناویژه گفت: زیرساختهای لازم برای نصب تابلوها در ایستگاهها آمادهشده است
به
گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری قم، منصور درویشی با اشاره به آخرین وضعیت
تأمین تابلوهای برق پروژه مترو اظهار داشت: تست تحویل گیری تابلوهای برق
ناویژه برای نصب در ایستگاههای کشاورز و شهید مطهری پروژه مترو قم انجام
شد.
وی تعداد این تابلوهای برق را ۳۲ عدد دانست و خاطرنشان کرد: ۱۶
تابلو برق در ایستگاه کشاورز و ۱۶ عدد در ایستگاه شهید مطهری نصب میشود.
مدیرعامل
سازمان قطارشهری قم بیان کرد: این تابلوها نقش کنترلی و حفاظتی در سیستم
برقرسانی عمومی ایستگاهها شامل روشنایی، پمپها، اگزوز فنها و… دارند و
تستهای این تابلوها مطابق استانداردهای موجود با موفقیت انجام شد که در
حال تحویلگیری در پروژه مترو قم است.
به گفته وی، کابلکشیها و
زیرساختهای لازم برای نصب تابلوها در ایستگاهها آمادهشده که بهمحض ورود
به محل ایستگاهها، عملیات نصب آغاز میشود.
درویشی در خصوص کیفیت
تابلوها گفت: شرکت تولیدکننده رزومه قابل قبولی در حوزه تولید تابلوهای برق
مترویی دارد و همچنین قطعاتی که در تهیه این تابلوها استفادهشده از
برندهای معتبر جهانی است.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.