مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: با توجه به برنامههایی که برای راهاندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، بهزودی ریل سوم برقدار خواهد شد که با انجام این مهم گامی بزرگی به سمت بهرهبرداری برداشته میشود
منصور درویشی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، به نصب ریل سوم در پروژه قطار شهری قم اشاره کرد و اظهار داشت: بهمنظور بهرهبرداری از فاز نخست خط یک مترو قم، حدود ۱۸ کیلومتر ریل سوم و متعلقات آن در شهریورماه سال جاری وارد پروژه گردید که این اقلام برای برقدار کردن حدود شش کیلومتر مسیر تونل – در دو خط – و حدود شش کیلومتر مسیر دپو خریداریشده است.
وی با بیان اینکه عملیات نصب ریل سوم در مسیر تونل بلافاصله پس از اتمام روسازی و از دو هفته پیش آغاز گردیده است، ابراز کرد: قرار است در ابتدا، نصب ریل سوم در خط شمالی از ایستگاه مطهری تا ایستگاه شهدای کامکار انجام و در ادامه خط جنوبی تکمیل گردد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامههایی که برای راهاندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، بهزودی ریل سوم برقدار خواهد شد که با انجام این مهم گامی بزرگی به سمت بهرهبرداری برداشته میشود.
درویشی یادآور شد: پیمانکار انتخابشده برای این منظور قابلیت نصب روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر ریل سوم را داراست و عملیات نصب با جدیت و کیفیت بالا در حال انجام است
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.