دکتر اسلامی با اشاره به دیدار با دکتر زاکانی، شهردار تهران اظهار داشت: با نگاه مثبت و علاقه مندی دکتر زاکانی در خصوص خدمت به شهر مقدس قم، تأمین دو رام برای تست گرم خط یک مترو قم قطعی شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، در جلسه ای با حضور دکتر زاکانی شهردار تهران، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم و مهندس درویشی مدیرعامل سازمان قطارشهری قم مشکلات متروی قم مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی کامل مرحله نخست مترو قم که حدود پنج و دو دهم کیلومتر از قلعه کامکار تا میدان مطهری می باشد، اظهار داشت: مترو قم در این محدوده آماده تست گرم است، اما متاسفانه امکان تامین رام برای این تست میسر نشده است و مردم شریف قم هنوز انتفاعی از این خدمت ماندگار مدیریت شهری نداشته اند.

دکتر زاکانی نیز با بیان جایگاه مهم شهر مقدس قم در جهان تشییع و اثرگذاری و نمود مهم فرهنگی این شهر، اظهار داشت: بنده به مردم این شهر بسیار علاقه مند هستم و خود را خادم این مردم می دانم، توفیق خدمت در سنگری دیگری حاصل گردیده است اما اثرگذاری و محبت های مردم این شهر مقدس که خواستگاه انقلاب است از یاد و خاطره بنده فراموش نخواهد شد.
در اینجلسه موضوع تأمین واگن برای تست گرم خط یک مترو قم مورد بررسی قرار گرفت و با نگاه مثبت دکتر زاکانی شهردار تهران در خصوص خدمت به شهر مقدس قم، تأمین دو رام برای تست گرم خط یک مترو قم قطعی شد، با توجه به تامین این رام ها، تست گرم خط یک مترو قم به زودی آغاز خواهد شد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.