جلسه شورای سازمان قطارشهری با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار و شهردارقم و دیگر اعضا در محل استانداری قم برگزارشد
به گزارش واحد ارتباطات سازمان قطارشهری قم جلسه شورای سازمان قطارشهری با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار و شهردارقم و دیگر اعضا در محل استانداری قم برگزارشد
درابتدای نشست مهندس درویشی مدیر عامل سازمان قطارشهری ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته وحدت گزارشی در خصوص پیشرفت فاز نخست خط یک پروژه مترو در ماه های اخیر به ویژه خطوط روسازی که آماده تست گرم می باشد ارائه نمود . وی با بیان اینکه ایستگاه مطهری و ایستگاه کشاورز تا زمان مسافرگیری در آینده نزدیک آماده راه اندازی می باشند امکان زیباسازی و بازگردان سطح میادین به حالت اولیه ودراختیار گذاشتن آنهابه مردم توسط همکاران شهرداری منطقه وتسهیل در امر عبور ومرور وجود دارد
اعضاء حاضر در جلسه به اتفاق ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته در سازمان قطارشهری افزودند برای تحویل و انتقال واگن های هماهنگ شده در اسرع وقت باید اقدامات لازم صورت پذیرد تا فرایندهای اداری مانع ایجاد خلل در روند انتقال واگن ها به قم نشود
در پایان استاندار قم نیز ضمن قدردانی از زحمات کلیه دست اندرکاران گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل سازمان قطارشهری و اقدامات انجام شده را تصدیق نمود و بیان داشت از آنجائیکه پروژه مترو قم یکی از طرحهای ملی مهم در استان می باشد نباید بگذاریم مباحث سیاسی مانع پیشرفت پروژه مترو شود.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.