معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم از شتاب گیری روسازی در مترو قم خبرداد و گفت: برای اولین بار کراس آورهای ساخت ایران در مترو قم نصب می شوند
مهندس زارع در گفت وگو با شهرنیوز، اظهار داشت: سرعت روسازی مترو قم برای آماده شدن برای انجام تست گرم به شدت اوج گرفته و در حال حاضر نیز سه اکیپ در ایستگاه های مختلف مشغول فعالیت هستند.
زارع بیان کرد: یک اکیپ در ایستگاه 9 به سمت ایستگاه 8 اکیپ دوم از ایستگاه 10 شروع کرده تا ایستگاه 11 و اکیپ سوم نیز حدفاصل ایستگاه 12 تا 13 فعال هستند.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر موفق شدیم روسازی خط یک از ایستکاه 9 تا 14 و دپو به صورت کامل اجرا کنیم، افزود: حدود یکهزار متر از خط دوم نیز به صورت کامل اجرا شده است و مابقی نیز به سرعت در حال کار انجام است.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه حدود 10 روز است که نصب کراس آورها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اول هفته آینده نخستین کراس آور داخل کشور که برای نخستین بار ساخته شده حدفاصل ایستگاه های 9 و 10 مترو قم به صورت کامل نصب می شود .
مهندس داریوش زارع خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز انجام مرحله جوشکاری آغاز و پیش بینی می شود و پس از یک هفته عملیات نصب ریل سوم نیز آغاز میگردد ، ادوات نیز همزمان می رسد و آماده نصب می شود.
وی گفت: در حال حاضر ادواتی که برای روسازی نیاز است به مرور داخل کارگاه وارد شده و نصب آن با سرعت و دقت تمام انجام می شود.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.