ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

ورود محموله ریل سوم به پروژه مترو قم/اولویت ریل‌گذاری در فاز نخست خط یک

17 شهریور 1400

مدیرعامل قطار شهری قم از ورود محموله ریل سوم به متروی قم خبر داد و گفت: اولویت اجرای ریل سوم در فاز نخست خط یک قطار شهری این کلانشهر است.

image

منصور درویشی در گفت‌وگو با شهرنیوز، به ورود محموله ریل سوم به پروژه قطار شهری قم اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس محاسبه و نقشه‌ها برای مرحله نخست بهره‌برداری برای حدود شش کیلومتر مسیر تونل و حدود شش کیلومتر از مسیر دپو به‌عنوان آماده‌سازی برای فاز نخست، حدود ۱۸ کیلومتر ریل سوم و متعلقات آن را خریداری که محموله نخست ششم شهریور ۱۴۰۰ وارد و برای نصب آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه روسازی خط نخست پروژه مترو قم به پایان رسیده و روسازی فاز دوم نیز آغازشده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای ۱۵ تا ۲۰ روز آینده مقدمات نصب ریل سوم در تونل آغاز شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای راه‌اندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، از سمت ایستگاه مطهری به سمت ایستگاه ۱۳ نصب ریل سوم آغاز می‌شود.

درویشی خاطرنشان کرد: قابلیت نصب ریل روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر است و بلافاصله پس از اتمام عملیات روسازی، پیمانکار این آمادگی را دارد که نصب ریل سوم را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت ما نیز نصب ریل سوم در محدود تونل به طول شش کیلومتر بین ایستگاه ۹ تا ایستگاه ۱۴ و پس از آن نیز نصب محدوده دپو است، افزود: مقداری از محموله ریل سوم هنوز حمل نشده که بر اساس برنامه تا دو ماه آینده می‌رسد و نواقص کار را تکمیل می‌کند، البته برای آغاز عملیات نصب چیزی کم نداریم و تمام ادوات و متعلقات این تجهیزات رسیده و آمادگی نصب وجود دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اذعان کرد: برای انجام تست گرم بین ایستگاه ۹ تا ۱۳ پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده و این محموله نخست که وارد کارگاه شده حدفاصل این مسیر را پوشش داده و قابلیت برق‌دار شدن مسیر نیز وجود دارد.**

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.