مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر با بکارگیری مهندسین و کارگران زبده بخش اجرایی، تکمیل ایستگاه شهید مطهری مترو قم در حال انجام است اظهار داشت: پیشبینی ما آماده شدن ایستگاه برای تست گرم تا پایان شهریور 1400 است.
منصور درویشی در گفت و گو با شهرنیوز، با تشریح آخرین وضعیت ساخت ایستگاه مترو شهید مطهری قم، اظهار داشت: این ایستگاه سه ورودی دارد که در حال حاضر تکمیل مراحل ورودیهای دو و سه در حال انجام است، ورودی دو از سمت میدان تره بار و ورودی سه نیز در ضلع جنوبی میدان قرار دارد که هم اکنون این وروی ها از بیرون تکمیل شده و از داخل نیز ورودی دو بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: ساخت ورودی یک و کیوسکهای تهویه نیز در حال انجام بوده که بخشی از کارها باقی مانده و سعی میکنیم نمای بیرونی از سطح خیابان را تکمیل کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم در مورد میدان مطهری نیز بیان کرد: حصارهای میدان باز و برای بهسازی تحویل شهرداری منطقه شده تا این میدان نیز تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
درویشی خاطرنشان کرد: ایستگاه میدان مطهری در سه طبقه ساخته میشود که یکی از طبقات بلیت فروشی، طبقه دیگر سکوی مسافران و دیگری نیز نصب تاسیسات است.
وی گفت: در حال حاضر نیز پیشرفت انجام کار در طبقات حدود ۸۰ درصد است و با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم با حدود ۱۲۵ نفر نیروی کاری که در ساخت ایستگاه فعال هستند در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری طرح باشیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: براساس پیش بینی صورت گرفته تا سه ماه آینده کل پروژه را تکمیل میکنیم اما در حال حاضر و به منظور انجام تست گرم تکمیل سالن بلیت فروشی، اتاقهای اداری و تکمیل سکوها در دست اقدام است.**
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.