نماینده مردم قم در مجلس معتقد است که با وجود تمامی مشکلاتی که بر سر راه پروژه مونوریل قم وجود داشته، این پروژه نباید نه تنها تخریب شود بلکه توسعه پیدا کند.
مجتبی ذوالنوری در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره سرنوشت پروژه مونو ریل استان قم گفت: حل مشکلات کنونی این پروژه به سه چیز نیاز دارد که اولین آن اجماع است که در ایجاد اجماع مشکلی وجود ندارد که باید مونوریل تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دومین مورد اراده بوده که در این زمینه بیشتر دولتی ها باید ورود کنند و آخری تخصیص منابع است.
وی افزود: متاسفانه امروز اراده ضعیف است و منابع مفقود بوده یا وجود ندارد بنابراین اجماع در این موضوع که باید مشکل مونوریل حل شود وجود دارد ولی اراده ای برای ورود به منظور حل مشکل این پروژه و تامین منابع مورد نیاز در دولت ها وجود نداشته است.
ذوالنوری ابراز کرد: ما به شدت مخالف تخریب پروژه مونو ریل قم هستیم چرا که اگر قرار بود تخریب شود چرا ساخته شد؟ پس دولت باید اقدام به تکمیل آن کند.
وی تصریح کرد: تخریب منوریل قم عقلانی نیست و به معنای هدر رفت منابع خواهد بود لذا معتقدیم این پروژه باید توسعه پیدا کند به این شکل که یک شاخه آن به شهرک پردیسان با سکونت 170 هزار نفر که در آینده به 300 هزار نفر خواهد رسید و سمت دیگر به فرودگاه بین المللی قم ساخته شود لذا مونو ریل نه تنها نباید تخریب شود بلکه ادامه باید پیدا کند./
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.