استاندار قم گفت: با تأمین واگنهای قطار شهری امیدواریم دریکی دوماه آینده شاهد بهرهبرداری از خط یک مترو شهری قم بهعنوان یکی از ابر پروژههای مدیریت شهری باشیم
بهرام سرمست امروز در مراسم افتتاح طرحهای خدمات شهری، فرهنگی و عمرانی شهرداری قم که با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و مدیریت شهری برگزار شد، با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه مترو اظهار داشت: در این زمینه از ظرفیت نمایندگان در حال استفاده هستیم و در ریاست جمهوری و وزارت کشور نیز موضوع تأمین واگن از شهرداریهای مختلف در حال پیگیری است که بهعنوان موضوع مهم، پروژه مترو را خدمت زائران و مجاوران حضرت معصومه (س) تقدیم کنیم.
استاندار قم با گرامیداشت شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اذعان کرد: خبرنگاران همواره در عرصههای مختلف اقدام به نقشآفرینی میکنند که قدردان زحمات آنان هستیم.
وی همچنین با تبریک آغاز فعالیت شورای شهر ششم و انتصاب مجدد دکتر سقائیاننژاد بهعنوان شهردار قم ابراز کرد: اجرای طرحهای شهرداری با عنوان” قم در مسیر تحول”، نشانهای از برنامه محوری در قم است و با برنامه محوری در شهرداری قم، خوشبختانه این مهم بهخوبی اتفاق افتاده و انتخاب شهردار نیز حسن انتخاب شورای شهر ششم است.
سرمست خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه محوری در شورای شهر و شهرداری قم حاکم بوده امیدواریم افتتاح این پروژهها تداوم داشته باشد تا شائبهای پیش نیاید که این افتتاحها به خاطر انتخابات بوده است، بنابراین باید این طرحها ادامه یابد.
وی از اقدامات شورای شهر و شهردار قم در توسعه فضای سبز قدردانی کرد و افزود: در باب توسعه فضای سبز و پروژههای عمرانی قم اگر مواردی ازجمله تداوم این برنامهها در حاشیه شهر و تکمیل کمربند فضای سبز شهر قم ادامه یابد میتوان از آلودگیهای هوا در شهر قم کاهش داد.
استاندار قم یادآور شد: استفاده بهینه از آب خام و پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز و کاهش استفاده از آب شرب شهری برای فضای سبز نیز باید در اولویت برنامههای شهرداری باشد و با توجه به تخصیص ۲۲ میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز حداکثر استفاده از آن صورت گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن فضاهای فرهنگی و ورزشی تأکید کرد و گفت: دراینارتباط با احساس نابرابری در توزیع امکانات در مناطق شهرداری رنج میبریم که شورای و شهرداری باید در برنامهریزیهای خود همانطور که در شعارهای انتخاباتی وعده دادند در عمل نیز در جهت توسعه متوازن کمک کنند تا در بافت قدیم و مناطق کمتر برخوردار شهر از فضای فرهنگی و ورزشی مناسب بهرهمند باشیم و این موضوع در شورای معاونین و برنامهریزی استان در اولویت باشد.
استاندار قم گفت: ادامه امتداد بلوار شهید سلیمانی تا بوستان غدیر و ورزشگاه یادگار امام(ره) نیز از ضرورتهایی است که امیدواریم در برنامههای شهرداری قرار گیرد.
www.qom.ir/72964
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.