مهندس درویشی: سازمان قطارشهری قم به عنوان عضوی از مدیریت شهری تلاش کرده است به شهر مقدس قم,ام القرای جهان اسلام همچون امانتی ارزشمند از گذشتگان و میراثی ماندگار برای آیندگان نگاه کند
به نام خدا
شهرداری از تأثیرگذارترین نهادها در شکلگیری و توسعه یک شهر به حساب میآید به گونهای که نقشی اثرگذار در تداوم پایداری و توسعه یافتگی زندگی داشته و مهمترین نهاد خدمتگزاری به شهروندان به شمار می آید که با تلاش وکوشش آگاهانه پرسنل و کارکنان خدوم این مجموعه، جامعه ای انسانی بر مبنای همیاری گسترده خلق می شود.
درچهاردهم تیرماه که روز شهرداریها، دهیاریها نامگذاری شده است باید گفت سازمان قطارشهری قم به عنوان عضوی از مدیریت شهری تلاش کرده است به شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام همچون امانتی ارزشمند از گذشتگان و میراثی ماندگار برای آیندگان نگاه کرده و رسالت خود را برای انجام خدمت صادقانه به شهروندان در راستای تکمیل فاز اول خط یک مترو قم به سرانجام برساند و در این مسیر از هیچ خدمتی دریغ نکند.
اینجانب روز شهرداریها و دهیاریها را خدمت شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور خصوصا همکاران خود در شهرداری قم تبریک عرض نموده و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) ، شاهد پیشرفت روز افزون شهر مقدس قم باشیم.
منصور درویشی
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.