معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: پروژه بزرگ مترو قم سرآمد اتکا به تولید داخل است و بخش عظیمی از تجهیزات آن از شرکتهای ایرانی تأمینشده است.
سید مرتضی حسام نژاد در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخل اظهار داشت: یکی از عرصههای حمایت از تولید، توجه به تولیدات داخل در صنعت ساختمان بوده که بیش از ۹۰ درصد این صنعت داخلی است که رونق این صنعت نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری با تسهیل گری، تقسیط عوارض و دیگر اقدامات، حمایتهایی در بسترسازی رونق ساختمان دارد، ابراز کرد: سال گذشته بیش از دو میلیون مترمربع پروانه صادرشده است که برای بیش از ۳۰۰ شغل مرتبط با صنعت ساختمان تا حدودی ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخل داشته است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: در کنار این موارد، از بودجه مستقیم شهرداری در قسمت راهسازی، پلسازی، بوستان سازی، نگهداری فضای سبز، تولیدات شهری و … اقدامات مهمی در جهت حمایت از تولید داخل صورت گرفته که ماندگار است.
وی با تأکید بر اینکه جاهایی که امکان تبدیل وابستگی محصولات خارجی به تولیدات داخلی بوده از شرکتهای دانشبنیان و منابع دانشگاهی در پیشبرد اقدامات شهرداری استفادهشده است، تصریح کرد: امروز پروژه بزرگ مترو قم سرآمد اتکا به تولید داخل است و بخش عظیمی از تجهیزات آن از شرکتهای ایرانی تأمینشده است.
حسام نژاد با اشاره به صدور بخشنامهای برای استفاده حداکثری از منابع داخلی در اقدامات شهرداری قم یادآور شد: اگر کوچکترین پتانسیلی در استفاده از توان داخلی وجود داشته باشد بههیچعنوان از خدمات خارجی استفاده نمیشود و در حوزههای عمرانی، ترافیک، خدمات شهری و … اهتمام ویژهای در استفاده از ظرفیت داخل وجود دارد.***
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.