ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

اجرای تکنولوژی جوش فلش بات در جوش درز ریل برای نخستین بار در مترو قم

10 خرداد 1400

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: مترو قم برای نخستین بار تکنولوژی جوش درز ریل بر اساس روش فلش بات را در خطوط مترو مورداستفاده قرار داد.

image


اجرای تکنولوژی جوش فلش بات در جوش درز ریل برای نخستین بار در مترو قم
منصور درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: با مطالعات صورت گرفته در حوزه روسازی مترو قم، جوش فلش بات درز ریل برای نخستین بار در خطوط مترو کشور مورداستفاده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این روش جوشکاری دو ریل با رسیدن به دمای ذوب ۹۰۰ درجه به یکدیگر متصل می‌گردد تصریح کرد: با استفاده از این روش دیگر نیازی به واردات پودر ترمیت که در روش قبلی جوش درز ریل موردنیاز بود مرتفع گردیده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: این نوع از جوش به لحاظ اقتصادی نسبت به جوش های قبلی بهتر بوده و با استفاده از آن، مبلغ نزدیک به ۳۰۰ هزار یورو در تأمین تجهیزات خارجی خط A مترو قم صرفه‌جویی گردیده و سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.
به گفته وی؛ به علت مکانیزه بودن پروسه جوش، عدم نیاز به ماده افزودنی ثانویه و همچنین کمترین دخالت نیروی انسانی کیفیت این روش جوشکاری به‌مراتب بیشتر از روش‌های مشابه است و عملیات جوش فلش بات در سه دقیقه انجام می‌گیرد، درحالی‌که روش مشابه جوش ترمیت به حداقل ۳۰ دقیقه زمان نیاز داشت.
درویشی با اشاره به اینکه تاکنون جوش های قطار شهری با جوش ترمیت و یا الکترود انجام می‌شد گفت: با توجه به‌سرعت، قیمت و کیفیت روش جوش فلش بات به‌زودی در خطوط مترو کشور جایگزین روش قدیمی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اذعان کرد: دستگاه این نوع جوشکاری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ وارد مترو قم شده و هم‌اکنون مراحل تست و نظارت آن در حال تکمیل شدن است و عملیات در روزهای آینده آغاز می‌شود.**

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.