مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: امیدواریم مترو در نیمه نخست سال به تست گرم رسیده و فاز نخست آن به طول 6 کیلومتر با دو ایستگاه 100 درصدی مسافرگیری در میدان مطهری و میدان کشاورز و چهار ایستگاه عبوری وارد مدار شود.
به گزارش شهرنیوز، منصور درویشی در حاشیه بازدید مدیرکل بازرسی استان از قطار شهری با ابراز خرسندی از حضور تیم بازرسی در پروژه مترو اظهار داشت: خوشبختانه با ورود تیم بازرسی بسیاری از موانع در حال برطرف شدن بوده و کار تسریع شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از افتتاح فاز یک پروژه در نیمه نخست سال خبر داد و افزود: با حمایتهای انجامشده امیدواریم مترو به تست گرم رسیده و فاز نخست آن به طول ۶ کیلومتر با دو ایستگاه ۱۰۰ درصدی مسافرگیری در میدان مطهری و میدان کشاورز و چهار ایستگاه عبوری وارد مدار شود.
درویشی، اعتبار هزینه شده در فاز نخست مترو و در ۱۰ سال گذشته را یک هزار و دویست میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پس از افتتاح فاز نخست پروژه، فاز دو کلید خورده و وارد مرحله عمرانی میشود.
وی ادامه داد: در حال پیگیری برای تأمین اعتبار فاز دو مترو از طریق اعتبارات دولتی و اخذ وامهای فاینانس از شرکتهای خارجی بوده و تلاش میکنیم فاز دو قطار شهری قم را نیز در اسرع وقت تکمیل کنیم.**
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.