معاون بهرهبرداری سازمان قطار شهری قم گفت: با بهرهبرداری کامل از مترو قم علاوه بر تسهیل در جابهجایی زائرین و مجاورین حرم کریمه اهلبیت(س)، بحث اشتغال جوانان نیز تاحدودی مرتفع خواهد شد.
حسین شعبان زاده در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: با عملیات احداث و بهرهبرداری طرح مترو قم به میزان قابلتوجهی شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد تا صنایع بومی و جوانان از این فرصت بهدستآمده استفاده نمایند.
معاون بهرهبرداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه شغلهای ایجادشده توسط مترو بخشی از معضلات اشتغال استان را مرتفع میکند، ابراز کرد: با بهرهبرداری کامل از مترو قم علاوه بر تسهیل در جابهجایی زائرین و مجاورین حرم کریمه اهلبیت(س)، بحث اشتغال جوانان نیز تاحدودی مرتفع خواهد شد.
معاون بهرهبرداری سازمان قطار شهری قم عنوان کرد: به دلیل وجود برخی الزامات و همچنین زمانبر بودن و تخصصی بودن آموزشهای مرتبط با بهرهبرداری، لازم است از تجربیات سایر قطار شهریهای کشور و مشاوران ذیصلاح در این حوزه استفاده شود.
شعبان زاده با اشاره به اهمیت بهرهبرداری از فاز نخست مترو قم، اذعان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر با رفع موانع و مشکلات موجود شاهد آغاز بهرهبرداری ایمن از فاز نخست خط یک مترو باشیم.
وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی و احداث خطوط مترویی در همه شهرها بنا به دلایل متعدد مالی و فنی با تأخیر مواجه شده است، تصریح کرد: بهرهبرداری از پروژههای مترویی در تمام کلانشهرها نیازمند عنایت ویژه مدیران و مسئولان ملی و شهری است.**
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.