مهندس درویشی: روز جهانی کارگر فرصتی است برای ارج نهادن و تجلیل از خدمات ارزنده کارگران
پیام مهندس درویشی مدیرعامل سازمان قطارشهری به مناسبت 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر:
بسمه تعالی
روز جهانی کارگر فرصتی است برای ارج نهادن و تجلیل از خدمات ارزنده کارگران شریفی که در راستای آبادانی میهن و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند، خاصه در سالی که مزین به شعار “تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” میباشد که خود نشان دهنده شأن والای کارگر و اهمیت کار و تلاش سازنده و همچنین جایگاه رفیع و تاثیرگذار این قشر خدوم است که در عرصه های مختلف کار و سازندگی، افتخارات عظیم و ارزشمندی را به بار رسانده؛ کارگران متعهدی که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی، به عنوان عامل اصلی در به ثمر رساندن این شعار ملی، مسیر تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر میهن عزیز اسلامی را هموار می نمایند.
پاسداشت این روز در ایران برخاسته از مبانی اعتقادی و ارزشهای ملی است که ریشه در توصیه های دینی دارد؛ همانگونه که امام علی(ع) در اهمیت کارگر و تلاش برای کسب روزی حلال می فرماید: «درهای رزق بسته است آنها را با حرکت و فعالیت بگشائید زیرا کار باعث برکت است».
روز کارگر را صمیمانه به همه کارگران بخصوص کارگران شاغل در صنعت مترو، شادباش عرض می نمایم. عزت و سربلندی شما و خانواده محترمتان را درسایه عدالت آن امام همام از درگاه حضرت حق مسألت دارم.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.