مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با ارزیابی مثبت از روند اجرای خط یک قطار شهری قم، گفت: تا پایان خردادماه 1400 فاز نخست خط یک برقدار و به مرحله بهرهبرداری میرسد.
کار در مترو قم شبانهروزی میشود/روند مناسب پیشرفت پروژه
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با ارزیابی مثبت از روند اجرای خط یک قطار شهری قم، گفت: تا پایان خردادماه 1400 فاز نخست خط یک برقدار و به مرحله بهرهبرداری میرسد.
۲۸ فروردین ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار شهرنیوز، اسدالله حاجی زمانی با اشاره به اقدامات انجامشده توسط قرارگاه خاتمالانبیا در پروژه قطار شهری قم، اظهار داشت: روند کار در سال گذشته نشان میدهد روند خوبی بوده و پیشرفت مناسب در اجرای این طرح صورت گرفته است.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد تجهیزاتی خط یک قطار شهری قم منعقدشده است، گفت: تلاش ما این است بر اساس برنامه زمانبندی تا خردادماه بتوانیم خط را گرم و به مرحله بهرهبرداری برسانیم، در این مدت باقیمانده نیز اگر نیاز باشد، ادامه کار بهصورت سه شیفت دنبال میشود.
حاجی زمانی تصریح کرد: نگرانی در مورد منابع مالی پروژه نداریم و در حال حاضر نیز برنامهریزی لازم برای تخصیص اعتبار و تزریق مستقیم به منابع تجهیزاتی و پروژه نیز در دست اقدام است.
وی ابراز کرد: درخواست ما از مسئولان استان قم این است منابع نقدی به پروژه تزریق شود تا فاز نخست خط یک مترو که شامل دو ایستگاه است و شش کیلومتر نیز طول داشته به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء همچنین با اشاره به قرارداد تجهیزاتی منعقدشده، تصریح کرد: در فاز نخست خط یک حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشبینیشده و مابقی آنکه ۴۵۰ میلیارد تومان است، مربوط به ادامه فاز دوم خط یک است. **
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.