استاندار قم با تأکید بر اینکه سه شیفت شدن کار در متروی قم یک ضرورت است، گفت: 450 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت به این طرح اختصاص یافت.
تأکید استاندار قم بر سه شیفت شدن کار در خط یک مترو/تأمین واگنهای موردنیاز تا خرداد
استاندار قم با تأکید بر اینکه سه شیفت شدن کار در متروی قم یک ضرورت است، گفت: 450 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت به این طرح اختصاص یافت.
۲۶ فروردین ۱۴۰۰
به گزارش شهرنیوز، بهرام سرمست با قدردانی از مسئولان قرارگاه خاتمالانبیاء، شهرداری، قطار شهری و مجموعه عواملی که در این پروژه تلاش میکنند، اظهار داشت: خوشبختانه پروژه فعال است اما این فعالیت به این معنا نیست که تعهداتی که این عزیزان به ما دادند تا پایان خرداد ۱۴۰۰ فاز اول خط یک را بهرهبرداری برسانیم که به طور حتم نیاز است دو یا سه شیفت کار کنند.
استاندار قم ابراز کرد: با پیگیری صورت گرفته ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت در اختیار این پروژه قرارگرفته که ازنظر تأمین منابع نیز مشکل نداریم.
وی به تأمین واگنهای متروی شهر قم اشاره کرد و افزود: ازنظر واگنهایی که نیاز بود برای استفاده در این پروژه پیگیری شود، خوشبختانه در سطح نهاد ریاست جمهوری دنبال و به شرط اینکه پیشرفت کار طوری ادامه یابد که به مرحله بهرهبرداری برسانند دو واگن در اختیار قم قرار میگیرد که در این زمینه نیز با شهرداری و قطار شهری مشهد به توافق رسیدهایم.
سرمست تصریح کرد: تأکید مؤکد داریم در یک همکاری جدیتر، فاز نخست خط یک متروی قم که بهعنوان یک پروژه مهم و استراتژیک و حیاتی برای این شهر قم به شمار میرود در خرداد به بهرهبرداری برسد تا بتوانیم بیشازپیش خدمتی به زائران کریمه اهلبیت(ع) داشته و بهعنوان پروژه ماندگار به شهروندان عزیز ارائه دهیم.*
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.