مهندس درویشی مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در پیامی فرا رسیدن عید نوروز 1400 را تبریک گفت
بسمه تعالی
سال جدید و بهار طبیعت از راه می رسد و صحنه جهان، آیینه تمام نمای قدرت خداوندی می شود. بهار نماد جلوه گاه الهی در باز آفرینش طبیعت است و نوروز طلیعه این دگرگونی شگرف و پیامی است به آدمی برای از خود رستن و به او پیوستن.
سال ها و ایام عمر متشکل از فرصت ها و تهدیدها است و هنر ما این است که بتوانیم تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنیم. سازمان قطار شهری قم در سال گذشته مشکلات فراوان را پشت سر گذاشت و آن را به فرصت بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت مترو , همچون سوزن کراس آور و ... که حاصل خودباوری و تلاش بی وقفه فرزندان این مرز و بوم است، تبدیل کرد.
خدا را شاکرم این سازمان توانست با سعی و همت برای رسیدن به اهداف عالیه خود در جهت پیشبرد خط یک پروژه مترو، بومی سازی قطعات مورد نیاز برای تسریع در خدمت رسانی به مردم شریف قم گام های بلندی بردارد و به موفقیت های چشمگیری دست یابد؛ حال همه با همدلی و اتحاد باید دست به دست هم دهیم و به راستی اقتصاد مقاومتی را در سازمان قطار شهری قم به منصه ظهور رسانیم.
در پایان تبریک و تهنیت عید نوروز باستانی و آغاز سال نو که مقارن با ماه پر برکت شعبان است را به تمامی مردم سرزمین پر افتخار ایران به خصوص مجاورین حرم سراسر نور کریمه اهل بیت علیهم السلام, همکاران و خانواده محترمشان تقدیم کرده و از خداوند متعال آرزوی سلامتی، بهروزی، طراوت، شادکامی و سرافرازی برای همگان مسألت می نمایم.
منصور درویشی
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.